Keluh | Killjols Keluh | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Thursday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Keluh


Mengeluh..yup aku seorang yg suka mengeluh...kalau tak di mulut dalam hati...
kadang2 kerja dah siap pun aku still mengeluh...lumrah manusia x pernah nak rasa cukup..
dalam aku mengeluh2..aku rasa bersyukur ...dalam ape jua keadaan ada juga jalan penyelesaian nye..dan berapa ramai lagi yg nak berada di tempat kita di saat kita mengeluh...apalah sangat dugaan yang kita tempuh berbanding dgn cabaran dan dugaan mereka yg tengah bermati-matian untuk terus hidup.teringat kata-kata kawan aku ketika aku di asrama dulu...bila dia bangun je pagi..dia akan cakap "teruskan perjuangan untuk meneruskan hidup" haha kadang2 aku rasa nak tergelak..sebab dia ckp cam hari2 kitorang kais pagi makan pagi...padahal makan pun free je kat asrama...just bangun pergi kantin makan dah...tp betul jgak ape yg dia ckp...setiap kali kita bangun dari tidur...sebenarnye kita telah di beri kesempatan oleh tuhan untuk teruskan hidup hari ini...so perjuangan semalam yang masih tak di lakukan perlu lakukan untuk hari ini...mungkin esok xde lagi untuk kita.. cuma situasi kita berlainan...mungkin kita bangun untuk menempuh peperiksaan akhir...mungkin ada yang bangun di medan perang....mungkin ada yang bangun untuk mencari sesuap nasi..
mungkin ada yang bangun untuk tidur balik(sebab x cukup tidur semalam) hehehe...dan macam2 lagi hari2 yang perlu kita tempuh...cuma satu je aku kesal ...aku suka sgt mengeluh...mungkin dah jadi habit...habit ni tersangat la buruk(jgan ikut)...mungkin aku xtau nak lepaskan perasaan aku camner...so dengan mengeluh la jadi medium pelepasan perasaan aku...pelepasan pun bleh...tp sungguh la x elok camni..sentiasa la igt kat diri supaya bersyukur....aku terbaca satu ayat kat twitter..."kadang2 bila kita tgk masalah orang lain lebih besar dari masalah kita, masalah kita akan menjadi sangat kecil"...so itu mungkin satu cara nak muhasabah diri untuk sedar di mana kita berpijak...dan siapa diri kita...kalau kita susah ada yang lagi susah dari kita....kalau kita kuat akan ada yang lagi kuat...so lebih baik berserdehana....nak mengeluh pun biar berpada...cepat2 igt tuhan...(tgk cermin cakap ngan diri sendiri)..

“Sesungguhnya manusia diciptakan bersifat keluh kesah lagi kedekut. Apabila dia ditimpa kesusahan, dia berkeluh kesah dan apabila dia mendapat kebaikan dia amat kedekut.” [ 70 : 19-21 ]


kadang2 aku rasa nak luah kan keluhan aku...tp bila aku baca status facebook..budak2 x cukup umur nye mengeluh 24 jam....aku rasa cam terlalu tua untuk mengeluh?...kah3....

So kesimpulan dari semua ini..."BERSYUKURLAH"


"satu dua tiga dan empat
cuba berkali masih tak dapat
lupakan sakit, segan dan penat
nanti di puncak pasti terubat."

malique - cuba lagi

Like this post :



Killjols Blog

Blogger , Guitar Chord Collection , Lyric Collection , Lyric video maker ,

No comments :

Post a Comment