AYAM | Killjols AYAM | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Friday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

AYAM

karutnya kokokan panjang ayam jantan

Ada ayam berkokok pagi.
Panjang.
Mengarut.
Ayam jantan.

Malas aku nak layan. Kalau aku layan sampai ke esok keputusan aku untuk tidur, akan terhalang.

Aku tak nak layan kokokan ayam jantan yang panjang dan mengarut ini. Sengaja aku pilih untuk tidak layan. Bukan aku tak nak halau, tapi memang ini pilihan aku untuk tidak layan.

Bukan aku tak nak baling batu, tapi aku fikir dalam hidup ni kalau kita layan benda remeh - temeh ni, nanti kita tak kemana. Sebab banyak lagi perkara besar dalam kehidupan ni yang boleh kita fikirkan.

Banyak lagi masalah besar lain, selain daripada kokokan ayam jantan sekor kat luar rumah ni. Jadi, kewarasan aku memilih untuk abaikan kokokan ayam jantan ni.

Sebab aku tak nak jadi macam dia.

Kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Apa yang dia dapat? Tak dapat apa. Macam tu je lah setiap hari nya.

Tapi tengoklah, sedang aku tidur nanti, kalau ayam jantan ni berkokok tak henti - henti dan betul - betul menganggu tidur aku, aku keluar rumah. Aku sembelih dan makan dagingnya.

Sebab bukan orang tak tahu yang aku ni suka makan ayam. Perangai ni dah lama ada dalam aku.



From: Bogel Menuju tuhan
Like this post :



Killjols Blog

Blogger , Guitar Chord Collection , Lyric Collection , Lyric video maker ,

No comments :

Post a Comment