March 2015 | Killjols March 2015 | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Tuesday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Nadia Aqilah - Sendiri Chord ( OST Teman Lelaki Upahan )

Monday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Hafiz feat Adira - Untuk Cinta Chord ( OST Pilot Cafe )

Sunday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Toi - Catatan Rindu Chord

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Hafiz feat Adira - Untuk Cinta Lirik( OST Pilot Cafe )

Kau tunjuk kan aku
Yang memangnya tak pernah tahu
Erti cinta sebenarnya
Dari jiwa
Bukan hanya dari mata

Kau ajar hatiku
Kasih setulus seikhlasnya
Tak pernah mengalah
Walau kan terpisah
Sedikit pun tak berubah

Namun
Tak kan menjadi milikiku
Cinta bukan tercipta untukku

Tolong jagalah dirinya buat diriku
Jangan biar luka lagi hatinya
Yang amat ku cinta
Yang milik engkau saja

Biar ku simpan semua kasih dan cinta
Akan ku pendam kan sepanjang nyawa
Hingga tiba masa
Untuk aku bercinta semula

Selamat tinggal kasih
Aku kan pergi bawa diri
Yang telah rela
Dan mengerti oh

Dan di sini saja
Berakhir nya sebuah kisah
Cinta bertepuk sebelah
Terpaksalah
Ku terima
Tentuan-Nya oh

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Nadia Aqilah - Sendiri Lirik ( OST Teman Lelaki Upahan )

Link: https://www.youtube.com/watch?v=sZtvF2uoqAw

Sendiri
Aku masih di sini
Menanti hadirmu yang tak pasti

Sendiri
Ku kan sendiri lagi
Saat kau tiba-tiba hilang dan pergi

Sendiri
Kau biarku di sini
Meniti jalan tajam penuh berduri

Sendiri
Ku tak mampu berlari
Setelah cinta harapan kau dustai

Aku kini
Aku kini
Aku kini
Aku kini
Aku kini
Belajar untuk berdiri

Sendiri
Ku kan sendiri lagi
Saat kau tiba-tiba hilang dan pergi

Sendiri
Sendiri

Sendiri
Aku masih di sini
Menanti hadirmu yang tak pasti

Sendiri

Aku masih di sini
Aku masih di sini
Aku masih di sini
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Rudy Nastia - Terlalu Istimewa Lirik ( OST Teman Lelaki Upahan )

Jika pernah
Suara hatimu memanggil aku
Pasti ada
Suara hatiku kan memujukmu

Kerna kau nyawaku
Kerna kau hidupku
Biar hanya hatiku yang mengerti

Kerna ku masih ada kamu
Kerna ku yakin ada kamu
Kerna ku percaya rasa ini
Cinta yang terlalu istimewa

Pernah jika
Cinta itu tak selamanya mudah
Kan ku jaga
Segala yang ada di antara kita

Kerna kau nyawaku
Kerna kau hidupku
Biar hanya hatiku yang mengerti betapa

Kerna ku masih ada kamu
Kerna ku yakin ada kamu
Kerna ku percaya rasa ini cinta

Meskipun ku harus menjunjung
Penantian yang tiada hujung
Ku tetap percaya rasa ini
Cinta yang terlalu istimewa

Kerna ku masih ada kamu
Kerna ku yakin ada kamu
Kerna ku percaya rasa ini cinta

Meskipun ku harus menjunjung
Penantian yang tiada hujung
Ku tetap percaya rasa ini
Cinta yang terlalu istimewa
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Najwa Latif - Satu Hari Nanti Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=WVRiAWtMllI

Aku inginkan hidup senang
Aku inginkan hati tenang
setia doa ku untukku
setiap doa ku untukmu
Semua ku sayang ku bawa

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya

Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya

Ada orang yang gilakan harta
Ada yang hidup mewah tanpanya
Jika tak guna apa yang disediakan
Seandainya gagal jangan beri alasan
Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa

Bawa ku bawa
Semua ku sayang ku bawa

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya

Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya
Satu hari nanti

Aku kan bebas
Ay ya ya ya

Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya

Siapa yang halau
Dan siapa yang menunggu
Aku tak perlu kau ikut
Hantar aku ke hujung

Lambai selagi ku wujud
Senyum selagi ku berdiri
Senyum selagi ku berjanji
Yeah yeah

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya

Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
Ay ya ya ya

Satu hari nanti
Aku kan bebas
Ay ya ya ya

Dan pada oh hari itu
Dengar aku nyanyikan
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Deasy Natalina feat Lawa Nie Geng - Aduh Aduh Sayang Lirik

Seringkali kita bertengkar namun tiada jalannya
Seringkali perbalahan kita dua tiada penamatnya
Setidak engkau mengerti apa terjadi
Aku bosan bila silap sama kau buat lagi

Aduh aduh sayang, kenapa kau curang
Aduh aduh sayang, kenapa kau ulang
Aduh aduh sayang, sayang
Aduh aduh sayang, sayang

Aduh aduh sayang, kenapa kau curang
Aduh aduh sayang, kenapa kau ulang
Aduh aduh sayang, sayang
Aduh aduh sayang, sayang

Selalu sikap kau sendirian menjadi ancaman
Pantas berselindung di sebalik alasan
Tidak diperlukan bila kau sibuk berpelukan
Itu andaian tapi tiada keputusan

Ingin aku rungkai apa yang tersirat
Menyirat bila aku lihat kau meligat
Dengan dia engkau meliat aku meluat
Tak keruan luka kau beri tak terubat

Cuma aku minta kau beri satu jawapan
Kenapa berpacaran kalau tak mampu bertahan
Sulitnya kita mencuba kawal keadaan
Tiap hari kita cari tapi tiada bersama

Mengapa sahabat aku yang kedua
Mengapa bertiga aku mahu berdua
Aku nak stop now no more terus tukar nombor
Aku gerak solo and you said

Aduh aduh sayang, kenapa kau curang
Aduh aduh sayang, kenapa kau ulang
Aduh aduh sayang, sayang
Aduh aduh sayang, sayang

Aduh aduh sayang, kenapa kau curang
Aduh aduh sayang, kenapa kau ulang
Aduh aduh sayang, sayang
Aduh aduh sayang, sayang

Tetapi aku masih percaya
Aku rindu tingkah laku ringkas manjamu
Tapi engkau harus percaya
Kita tak akan sama seperti dulu

Aduh aduh sayang, kenapa kau curang
Aduh aduh sayang, kenapa kau ulang
Aduh aduh sayang, sayang
Aduh aduh sayang, sayang

Aduh aduh sayang, kenapa kau curang
Aduh aduh sayang, kenapa kau ulang
Aduh aduh sayang, sayang
Aduh aduh sayang, sayang

Aduh aduh sayang, kenapa kau curang
Aduh aduh sayang, kenapa kau ulang
Aduh aduh sayang, sayang
Aduh aduh sayang, sayang

Aduh aduh sayang, kenapa kau curang
Aduh aduh sayang, kenapa kau ulang
Aduh aduh sayang, sayang
Aduh aduh sayang, sayang
SHARE SHARE SHARE

Friday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

I-Book Berunsur Islamik terawal Di Malaysia

PUTRAJAYA: Ketua Pegawai Eksekutif Dextra Resources Sdn Bhd, Aniza Yaakub berkata, projek yang memakan masa setahun setengah ini untuk menarik minat kanak-kanak membaca, selain dibantu elemen multimedia serta interaktif.

"Salah satu inspirasi kepada projek ini adalah akhbar dengan gambar yang bergerak-gerak seperti di dalam filem Harry Potter.

"Kami memilih iBook sebagai platform kerana ia sesuai dengan idea ini disamping mempunyai ciri-ciri keselamatan tinggi, malahan kandungan iBook di dalam bahasa Malaysia di Apple Store juga kurang dan kami berhasrat mengisi kekurangan itu dengan MYSA iBook," katanya kepada mStar online.

Pelancaran iBook dan buku Sains Islamik di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin di sini dilakukan pendakwah bebas bergelar Imam Muda, Syed Mohd Faris Syed Roslan yang juga Ikon bagi produk berkenaan.

Difahamkan, projek ini juga ibarat 2 dalam 1 di mana penghasilan iBook adalah serentak dengan penerbitan buku dan kedua-duanya mempunyai kandungan sama.

Menjelaskan lanjut mengenai maksud MYSA, katanya, ia adalah  singkatan kepada seorang anak kecil, Maisarah yang tidak henti-henti bertanya mengenai buku ini.

Seiring itu, katanya, kami menjadikan Maisarah sebagai salah satu inspirasi dalam penghasilan buku MYSA dan iBook.

"Kami juga ada terfikir untuk meneroka platform lain yang bersesuaian tidak lama lagi selain iBook.

"Malahan, ia juga buku elektronik terawal yang dihasilkan dan setakat ini belum ada lagi iBook berunsurkan Sains menerusi ajaran dan pandangan Islam," katanya yang juga pakar motivasi.

Beliau juga merasakan penghasilan iBook MYSA ini berbaloi terutama dikalangan kanak-kanak yang semakin membesar kerana terdapat panduan mengenai berkaitan dua bidang yang saling berkait rapat itu.

Tambahnya lagi, guru-guru disekolah boleh menggunakan iBook MYSA sebagai panduan semasa pembelajaran kerana ia boleh digunakan untuk semua peringkat umur dan mudah difahami.

"Saya harap ibu bapa memainkan peranan penting kerana pengisian yang terdapat di dalam iBook ini sangat berilmu dan rugi sekiranya tidak mempelajarinya.

"Ia juga boleh digunakan ibu bapa serta pendidik sebagai ruangan di telefon bimbit atau gadget lain supaya anak-anak tidak terus hanyut dan lalai dengan perisian yang merugikan masa," katanya.

MYSA Intro Montage
Soda and Mentos Experiment

More video:


SHARE SHARE SHARE

Thursday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Peraduan Mudah Menang dari CFM

Peraduan Namakan Maskot CFM dan menangi Hadiah Menarik.




CFM Menawarkan hadiah menarik untuk liker mereka iaitu Iphone 6 , Ipad dan Ipad Mini 3.

Bagaimana untuk sertainya?

1. Cuma like page Communication and Multimedia Consumer Forum of Malaysia (FB Page)
2. Namakan Maskot dengan gaya katif anda di ruangan komen yang disediakan.(Klik Sini)
3. Menangi hadiah yang awesome!.

Tips idea kreatif: Pantun , Selfie , Kartun , Kaligraphy , Gambar Grafik , Lirik , Lagu , Syair , Sajak , Puisi.

Terma dan syarat boleh baca di -->>> http://goo.gl/yC13dt

Sertai dan letakkan komen kreatif anda di -->> CFM Contest


Apa Itu CFM ?

Sebuah pertubuhan kebangsaan yang ditubuhkan pada bulan Februari 2001 mengikut Peraturan-peraturan Komunikasi Malaysia dan Akta Multimedia (AKM) 1998, Seksyen 190.

Credit : CFM
SHARE SHARE SHARE

Tuesday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Amy Mastura - Menari Ler Chord

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

SSK feat Faizal Tahir - Bawah 3000 Chord

SHARE SHARE SHARE

Monday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

SSK feat Faizal Tahir - Bawah 3000 Lirik

Berat mata tapi tak ringan-ringan
Muat mulut belum sempat nak simpan
Duit minyak dan tol berkepul-kepul
Aku kejar kertas macam orang tak betul
Wajahku melabur sambil ku beratur
Dipinggir pinggan hanya makan yang teratur
Piramid hidup aku akur dengan catur
Mainan raja tapi askar yang diatur
Mengapakah nasib beribukan peluang
Beratus yang pergi beribu yang pulang
Impianku tinggi nak cari sekupang
Hidupku penuh, penuh penuh dengan hutang
Pencarian dalam pendakian bukan isu
Kalah dalam perang jangan macam tertipu
Dalam rumah atas kertas hanya kat situ
Masih bawah tangga masih bawah 3000

Yang ku ada untuk sementara
Melawan arus masa demi terus mara gagah melangkah
Yang kurasa kebas merata
Bergelut mengatur hidupku

Tujuh balas sebelas seribu satu dulang
Belum wang hantaran baik jadi bujang senang
Raja sehari tanggung bertahun hutang
Bukan soal adat tapi takut mulut orang
Bila barang naik huh bini merengek
Bukan miskin bandar ramai dah sengkek
Akal tak boleh cetek tinggal kat Pantai Dalam
Kerja kerja kerja sampai lewat malam
Kalau ditebuk dah tak ada guna
Kredit kad pulak hanya mampu bayar bunga
Harga air di Pelita macam minyak pelita
Tak dapat jawapan jualkan saja
Dulu belanja tak fikir sekarang kena ke fikir
Mulut asyik mengeluh jarang sekali berzikir
Ukur baju di badan nak lebih dari itu
Boleh jadi tiga suku bila bawah 3000

Membujur lalu melintang patah hidupku diratah
Pencarian dalam pendakian bukan isu
Kalah dalam perang jangan macam tertipu
Siapa, di mana suara yang membela
Yang ku ada untuk sementara (masih bawah 3000)
Yang diberi bukan selalu yang dipilih terus mencari
Yang kurasa kebas merata (masih bawah 3000)
Bergelut mengatur hidupku
Dan bagaimana yang di bawahnya
Hidup penuh dengan kemungkinan
Dan sampai bila mahu ditanya
Terpulang sebelum pulang untuk ditentukan
Dan bagaimana yang di bawahku
Yang di bawahku sesat entah ke mana
Dan sampai bila mahu ditunggu

Dan bagaimana
Cari jalan bukan alasan
Cari jalan bukan alasan
Cari jalan bukan alasan

Bukan alasan
Cari jalan bukan alasan
Cari jalan bukan alasan
Cari jalan bukan alasan

Bukan alasan
Yang ku ada untuk sementara
Melawan arus masa demi terus mara gagah melangkah
Yang kurasa kebas merata
Bergelut mengatur hidupku

Bertahan
Bertahan aku
Berjalan
Berjalan terus
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Amy Mastura - Menari Ler Lirik

Embun pagi menyapu
Membelai pipiku
Ku bukakan mataku

Melihat sinar lembut
Menyusuri dedaun
Beserta aroma laut
Membuatku lupa
Segala resah dalam hidupku
Oh bebasnya hatiku

Woo... yeah...

Marilah bersamaku
Membuang rasa pilu
Senyum tertawa denganku

Wohoo...

Menarilah denganku
Menyanyilah denganku
Luahkan rentak hatimu

Burung-burung berlalu
Bersiul padaku
Menyusun melodi lagu

Berteman bayu tenang
Ku rebahkan tubuhku
Melihat awan yang biru

Membuatku lupa
Segala resah dalam hidupku
Oh bebasnya hatiku

Woo... yeah...


Marilah bersamaku
Membuang rasa pilu
Senyum tertawa denganku

Menarilah denganku
Menyanyilah denganku
Luahkan rentak hatimu

Kini kita tersedar
Suka bukan di depan mata
Tersembunyi di jiwa
Untuk kita merasakannya
Marilah bersamaku
Membuang rasa pilu
Senyum tertawa denganku

Menarilah denganku
Menyanyilah denganku
Luahkan rentak hatimu
Marilah bersamaku
Membuang rasa pilu
Senyum tertawa denganku

Wohoo...

Menarilah denganku
Menyanyilah denganku
Luahkan rentak hatimu
Marilah bersamaku
Membuang rasa pilu
Senyum tertawa denganku
Wuuu...

Menarilah denganku
Menyanyilah denganku
Luahkan rentak hatimu
SHARE SHARE SHARE

Sunday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Kaka Azraff feat SleeQ - Bukan Hal Aku Chord

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

#tag - Hey Kamu Chord

Saturday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

#tag - Hey Kamu Lirik

Senyumanmu
Buatku tersenyum malu
Lirikanmu
Memberi panahan kalbu
Oh sayangku
Dengarlah bahawa diriku ku perlu kamu

Hey kamu, gadis berbaju ungu
Dekat padaku di sini
Hey kamu, yang mencuri hatiku
Namamu inginku tahu

Senyumanmu
Buatku tersenyum malu
Lirikanmu
Memberi panahan kalbu
Oh sayangku
Dengarlah bahawa diriku ku perlu kamu
Ku tak mahu
Engkau pergi dariku
Diri ini

Amat menyukai kamu
Gadis ayu
Dengarlah bahawa diriku ku perlu kamu

Hey kamu, gadis berbaju ungu
Dekat padaku di sini
Hey kamu, yang mencuri hatiku
Namamu inginku tahu

Bayanganmu
Buatku teringatkanmu
Di malamku
Ku selalu merindukanmu
Oh sayangku

Dengarlah bahawa diriku ku perlu kamu
Ku tak mahu
Engkau pergi dariku
Diri ini

Amat menyukai kamu
Gadis ayu
Dengarlah bahawa diriku ku perlu kamu
Hey kamu, gadis berbaju ungu
Dekat padaku di sini
Hey kamu, yang mencuri hatiku
Namamu inginku tahu

Ya, dekat padaku
Tunjukkanlah cintamu padaku
Senyum di bibirmu menggoda hatiku
Inginku bersamamu denganmu selalu
L O V E love kaulah segala
Luahkan padaku rasa di hatimu
Inginku bersamamu denganmu selalu

Bicara katamu, menggoda hatiku
Kini kau pun tahu, ku cinta padamu
Ingin kau di sini, sentiasa temani
Kala malam hari, mimpi jadi sepi
Hey kamu, gadis berbaju ungu
Dekat padaku di sini
Hey kamu, yang mencuri hatiku
Namamu inginku tahu

Hey kamu, gadis berbaju ungu
Dekat padaku di sini
Hey kamu, yang mencuri hatiku
Namamu inginku tahu
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Kaka Azraff feat SleeQ - Bukan Hal Aku Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=OrVyLlcU8Zs

Ingat
Kuberani bersendiri
Ingat
Sebelum diriku gembira
Ingat
Ku dah beri yang terbaik
Kalau itu bukan terbaik

Biar kujalan dulu
Puas kutunggu
Puas kutunggu
Biar kujalan dulu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku
Bukan hal aku
Itu bukan hal aku

Biar kujalan dulu
Puas aku tunggu
Puas aku tunggu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku
Bukan hal aku

Ingat
Masa engkau yang susah
Ingat
Ku tak setuju ku tak buta
Ingat
Ku dah beri yang terbaik
Kalau itu juga bukan terbaik

Biar kujalan dulu
Puas kutunggu
Puas kutunggu
Biar kujalan dulu

Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku
Bukan hal aku
Itu bukan hal aku

Biar kujalan dulu
Puas aku tunggu
Puas aku tunggu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal aku

Bukan hal aku
Yeah, oh, woo
Setuju ke tak setuju, tak kisah
Kerja keras akhirnya bebas gempak
Pak pak pak pak pak
Hidup ini terlalu pendek
Jadi walaupun air kolam cetek tetap semua basah
Lari lari lari macam Aaron dalam movie
Macam God Must Be Crazy
Macam-macam boleh jadi
Gua lu, lu gua
Hutan tebal, warna hijau
Kaca mata lawan silau M. Daud Kilau

Biar kujalan dulu
Lu lambat macam mana
Biar kujalan dulu
Puas kutunggu
Puas kutunggu

Biar kujalan dulu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal
Bukan hal aku

Itu bukan hal aku
Biar kujalan dulu
Puas aku tunggu
Puas aku tunggu
Lu lambat macam mana
Itu bukan hal
Bukan hal aku

Teruskan perjalananmu
Tiada yang bisa melarangmu
Puaskah untukmu
Tapi puas diriku tanpamu
Biar kujalan dulu
Puas kutunggu
Puas kutunggu

Biar kujalan dulu
Lu lambat macam mana?
Itu bukan hal
Bukan hal aku
Itu bukan hal aku
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

TIP feat Shakira Idora - Illusi Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=zsvWMdMhIUQ

Sudah-sudahlah perang, bonda makin tak tenang masih ada hingga sekarang
Orang terluka, mati tetaplah ada saling tatap anak panah mengarah
Mimpi kan hanya jadi mimpi, tapi semua hanya illusi
Pepatah tertulis dibuku, mati satu tumbuh seribu

I use the power of the mind to murder them slow, educate the children and let them know what we know
With the positive right man and i happy go flow, the fast and them fighting got let go
Mother earth had enough and now its start to show, from the top to the bottom and back to zero
Either warrior or savior need a hero
Lets hope for the better would come tomorrow, tomorrow never late lets appreciate
Make a person love and forget about the hate, coming from a far and beat to regulate and seed to generate and need to comodate
Elavate dedicate live a joy circulate, motivate liberate and we can celebrate
We came a long way to see a better day, realities based on a dream we create

Sudah-sudahlah perang, bonda makin tak tenang masih ada hingga sekarang
Orang terluka, mati tetaplah ada saling tatap anak panah mengarah
Mimpi kan hanya jadi mimpi, tapi semua hanya illusi
Pepatah tertulis dibuku, mati satu tumbuh seribu

Came to conquer came to rule, thought about the messy while im sitting on the soul
Save the rhythm from the drowning pool, the soul have fix with broken tool
Sometime to time can be some how cruel, wasted running on empty fuel
Nothing seems cool when you treated like a fool stand the strong man wait for the way they brand new

Sudah-sudahlah perang, bonda makin tak tenang masih ada hingga sekarang
Orang terluka, mati tetaplah ada saling tatap anak panah mengarah
Mimpi kan hanya jadi mimpi, tapi semua hanya illusi
Pepatah tertulis dibuku, mati satu tumbuh seribu

Break it down break it down

Sudah-sudahlah perang, bonda makin tak tenang masih ada hingga sekarang
Orang terluka, mati tetaplah ada saling tatap anak panah mengarah
Mimpi kan hanya jadi mimpi, tapi semua hanya illusi
Pepatah tertulis dibuku, mati satu tumbuh seribu
SHARE SHARE SHARE

Friday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Sa-Orang Lelaki - Ajaibnya Cinta Chord

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Trisixty - Sampai Bila-Bila Chord ( OST Teman Lelaki Upahan )

List Kord Lagu Trisixty - Sampai Bila-Bila Chord:
SHARE SHARE SHARE

Thursday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Trisixty - Sampai Bila-Bila Lirik ( OST Teman Lelaki Upahan )

Link: https://www.youtube.com/watch?v=mh9Iu41jtuI

OST Teman Lelaki Upahan Lirik

Kau begitu indah
Hanya dirimu kasih
Suci hatimu
Seputih cinta dariku

Ku tak berdaya
Untuk meluahkan
Cintaku ini
Ku kan terus menanti

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Ku terus menunggu

Sinar matamu kasih
Memancarkan cahaya
Yang membawaku
Kepada cinta sejati

Ku tak berdaya
Untuk meluahkan
Cintaku ini
Ku kan terus menanti

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Ku terus menunggu

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Hanyalah untukmu

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Ku terus menunggu

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Hanyalah untukmu

Kutunggu dikau kata cinta
Tak mungkin akan ada akhirnya
Ku kan tunggu sampai bila-bila
Hanyalah untukmu
Hanyalah untukmu
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Sa-Orang Lelaki - Ajaibnya Cinta Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=CpfVHzR-6VA
Seorang Lelaki Saorang Lelaki
( OST Ajaibnya Cinta Lirik )

Aku adalah sa-orang lelaki
Lelaki yang mudah merasa cinta
Pabila ada wanita yang cantik di depanku
Membuat hatiku tertawan

Engkau wanita harus bersedia
Saat dipuji dan digoda
Kerna aku tidak bisa menahan rasa ini
Rasa ini yang membingungkan jiwa

Wanita harus disentuh
Ditempat yang istimewa
Namun tempat itu hanya untuk yang dewasa

Di manakah tempat itu yang membuat wanita suka
Sudah tentulah di hatinya

Wanita harus disentuh
Ditempat yang istimewa
Namun tempat itu hanya untuk yang dewasa

Di manakah tempat itu yang membuat wanita gila
Sudah tentulah di hatinya

Aku memang pernah merasakan cinta
Namum kali ini amatlah berbeza
Baru sekarang hati aku sadari
Betapa ajaibnya cinta

SHARE SHARE SHARE

Wednesday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Makna Lagu Metallica , The Unforgiven

Makna Lagu Metallica The Unforgiven



Lagu yang mempunyai penceritaan sehingga tiga bahagian. Yang mana ketiga-tiga bahagian mempunyai maksud dan ceritanya tersendiri . The Unforgiven yang bermaksud yang tidak termaafkan jika di-translatekan so ia adalah satu lagu yang berkisar tentang sesuatu , seseorang ,
seperkara , atau satu entiti yang tidak dimaafkan atau sesuatu itu tidak dapat dimaafkan.

The Unforgiven.

Lagu tentang seseorang yang masih kecil yang punya pengalaman negatif yang dialaminya selama berada dalam kalangan keluarga dan masyarakat. Dia merasakan dirinya telah dibentuk sebagai seorang yang tidak berguna dan merasa dirinya tidak banyak membuat apa atau di beri peluang
untuk berbuat apa-apa. Akhirnya dia menyesali kehidupan yang telah disia-siakan selama ini . Dan menggelarkan orang disekitarnya The Unforgiven.

The Unforgiven II.

Lagu ini dimaknakan sebagai pertemuan dengan seseorang yang ia rasa dapat menjadi tempat untuk berkongsi beban dan masalah, serta dapat memberikannya harapan dalam hidupnya . Hetfield berkata
''Forgiving no one and ending up alone'' yang berarti tak memaafkan sekalipun dan berakhir dalam  kesendirian. sehingga orang yang ditemuinya itupun menjadi orang yang tak termaafkan.

The Unforgiven III
lagu ini menceritakan tentang bagaimana ia memaafkan semua orang yang telah menyakiti dirinya dan kehidupanya. Ia menyadari, dengan memaafkan, ia mendapat ketenangan dengan melepaskan kemarahan, kesedihan, dan kepahitan yang menghantui hidupnya hingga sekarang.


SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

ntahsape2ntah - Just Another Case Chord

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

OJ Law - Introverts Chord

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Rahmad Mega - Hujan Chord

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Box For Letters - Khazanah Lirik

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

OAG - Di Bawah satu Tanah Air Chord

SHARE SHARE SHARE

Tuesday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

OAG - Di Bawah satu Tanah Air Lirik

Lagu Baru OAG 2015 , Di Bawah Satu Tanah Ayer

Warisan kita siapa yang peduli
Mana politik rakus azali
Seksa dadah dan rock and roll
Dilema Melayu di alam tahyul, tahyul
Persatuan kita satu berteguh
Hentikanlah tuduh menuduh, tuduh
Ikut sesuka hati ibu dan ayahku
Ikut sesuka hati ibu dan ayahmu

Warisan kita siapa yang peduli
Mana politik rakus azali
Seksa dadah dan rock and roll
Dilema Malaya di alam tahyul, tahyul

Kerajaan kita satu berteguh
Hentikanlah bunuh membunuh, bunuh
Ikut sesuka hati ibu dan ayahku
Ikut sesuka hati ibu dan ayahmu
Ikut sesuka hati tok nek moyangku

Warisan kita siapa yang peduli
Mana politik rakus azali
Seksa dadah dan rock and roll
Dilema Malaysia di alam tahyul, tahyul

Bendera kita satu negara
Hentikanlah cemburu haram oo
Ikut sesuka hati ibu dan ayahku
Ikut sesuka hati ibu dan ayahmu
Ikut sesuka hati tok nek moyangku
Ikut sesuka hati
Ikut sesuka hati
Ikut sampai mati itu tuduhanmu

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Box For Letters - Khazanah Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=37JBQ_chQMA

Semua katakanlah apa yang kita perlukan
Segala yang ada telahpun mereka hancurkan
Habis segala isi kandung dunia
Diambil tiada hentinya

Oh pulangkan dan bebaskan
Agar semua rasa nikmat dunia
Oh hentikan kemusnahan, kembalikan kedamaian
Agar semua rasa nikmat dunia

Ku tahu khazanah dunia semua tinggi nilainya
Tapi bukan engkau yang punya, ia milik Yang Maha Esa
Habis segala isi kandung dunia
Diambil tiada hentinya

Oh pulangkan dan bebaskan
Agar semua rasa nikmat dunia
Oh hentikan kemusnahan, kembalikan kedamaian
Agar semua rasa nikmat dunia

Agar semua rasa nikmat dunia

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Scoin - Biar ku simpan rindu di hati Chord

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Scoin - Biar Ku Simpan Rindu Di Hati Lirik



Asal kapas menjadi benang...
Dari benang dibuat kain...
Barang lepas usah dikenang...
Oh dikenang...
Dah menjadi hak orang lain...
Orang lain...

Kalau ada sumur di ladang...
Dapat kita menumpang mandi...
Jodoh kita tidaklah panjang...
Tidak panjang...
Hanyalah sampai di sini...
Oh di sini,
tiada lagi...


Usah...
Usah berkirim salam lagi...
Jangan,
disebut namaku ini...


Biar...
Biarku simpan rindu di hati...
Kan ku kunci...
Kunci di sudut yang sepi...
Sepi yang tak berpenghuni...
Penghuni cinta misteri...
Misteri yang takku fahami...
Faham mengapa begini...


Perlukahku menangis...
Menangis keranamu...
Haruskahku bersedih...
Bersedih keranamu...
Tak relaku mengemis...
Mengemiskan cintamu...
Biarpun hati pedih...
Pedih dipermainkanmu...


Ku pandam sinar cinta...
Cinta yang tiada...
Tinggallah dikau sayang...
Ku mohon pergi...



Ulang Usah , Usah berkirim salam lagi...

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Makanan Terbaik Ampang

Sekarang cuba melebarkan sayap review tentang Makanan best dari Melaka ke Makanan best Bangi , then kecilkan skop skit ke Makanan best Bandar Baru Bangi dan yang terbaru Makanan Best Shah Alam. Sekarang kita cuba review untuk Ampang pula. Apa makanan best kat Ampang ni? Apa makanan terbaik Ampang? Yang sedap dan yang lazat yang baek.. #Baek ..Jom Baca skit...


Om's Burger (Jalan Kerja Air Lama - Depan 7E)



Kedai Om Burger yang agak terkenal di Ampang , Berdekatan dengan 7Eleven dan kedai mamak. Lepas beli burger leh beli air kat 7e or lepak mamak. Apa yang special. Katanya burger yang dibuat sangat sedap sehingga menjilat jari , super sloopy baq hang. Boleh la try ye !

Nama Kedai : Om's Berger
Lokasi : 2-20, Lorong Kerja Ayer Lama (Ukay Heights), 68000 Ampang, Selangor
FB Page: Takde
Menu Special : Burger dan hotdog


Det Station Char Koey Teow (Avenue Ampang)




Kedai Char Kuey Tiow are ampang yang sangat dikenali , Char Kuey Teow dia tidak pernah mengecewakan . Dan antara Menu lain yang mendapat sambutan ialah Nasi Lemak Ayam . Ayam dia terbaik . Dua menu ni Char Kuey Teow dan Nasi Lemak Ayam Mengancam katanya.

Nama Kedai: Det Station Char Koey Teow
Lokasi : Ampang Avenue (Jalan Avenue 3), 68000 Ampang, Selangor

Anda Mungkin Juga Meminati -->> Makanan Terbaik Bandar Baru Bangi

Asma Rojak Larkin



Anda Penggemar Rojak? bleh try ini rojak ala-ala rojak singapore JB gitu . Terletak di Food court Tmn TAR Ampang (sebelah sate Zaini, opposite 7-eleven). Apa yang special rojak ni ada cendawan goreng dalam dia . Tak sedap plak kan haha. Kene datang awal katanya start bukak kul 6 . Rojak cepat habis .


Menate steak



Antara Steak terbaik dalam kota orang cakap . Mengikut selera malaysia kulit luar yang rangup tetapi isi yang dimasak sekata , mmg sedap dan lazat , isi steak dia juga tebal . kepada peminat western food boleh try kedai ini . Tokey kedai cakap dijamin halal ye.

Buka dari 12 hingga 11 malam 

Alamat: 16, Jalan Kerja Air Lama Satu, Taman Shuet Liang, Ampang, 


Anda Mungkin Juga Meminati -->> Makanan Terbaik Melaka


Credit Photo: Friendchillies, eyzamiel.blogspot, cari.com.my, circira.blogspot, biqque.blogspot
SHARE SHARE SHARE

Monday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Sesuatu yang tak Terfahami.



Aku cuba untuk mengatakan.
Dengan beribu cara.

Aku cuba memintal setiap kata,
dari dalam ke keluar. hingga jadi hampas.
hilang dan tersejat.

Lalu aku meng-gandakan ia balik ke atas asalnya.

Aku cuba mendatangi dengan perbezaan bahasa.
Dan mungkin disitu ada perkataan yang aku maksudkan.

.....Atau hanya satu huruf untuk menggambarkan.

Dengan perkara yang sama aku mengulang
dan ulang dan mengulangi lagi.

Dan moga se-ketika ia makna yang aku cari.
dan dari satu ke satu itu ia langsung tak tertemukan

Jadi Aku ubah.

Aku cuba menulis.
Aku mengeja setiap suku kata
Untuk segala tempat yang aku pergi.
Agar aku temui satu pra-kata.

Aku isi halaman di atas muka surat kertas
dengan apa yang aku cuba katakan ini.
tetapi tidak pernah apa yang aku maksud.

Untuk aku apa yang aku katakan selama ini.
Ia adalah Sesuatu yang tak Terfahami.
Atau aku yang langsung tak memahami.

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Cara Mengira Data Internet Yang Digunakan

Ada seorang kawan pernah tanya kat aku camner kira berapa MB kita pakai dalam sehari kalau just whatapps . aku tak dapat nak jawab sbb bende ni sebenarnye takde batas. Kita guna internet mana ada batas , macam2 kita buat , kadang2 tanpa sedar . Dan disini ada beberapa kemungkinan kiraan yang anda gunakan dalam aktiviti internet yang digunakan menguna data internet Smartphone anda.

Cara Mengira Data Internet yang Digunakan dalam sehari kita menggunakan plan internet 
  • 1 Email yang mempunyai teks sahaja - 3KB - 20 KB (Bergantung pada jumlah text yang di diterima dan di hantar)
  •  1 Email Dengan Gambar Attachment Size rendah- 350KB ( Bergantung pada Size Gambar)
  • 1 Email Dengan File Microsoft Office Attachment - 300KB Bergantung pada Size File)
  • Laman Web - 150 KB - 1.5 MB (Bergantung pada Content website yang di access)
  • Mendengar Muzik melalui Internet - 500KB ( Anggaran 1 Minit Muzik)
  • Update Photo Ke Sosial Media Berserta Gambar - 500KB (Bergantung pada jumlah text dan size gambar)
  • 1 Gambar Digital Bersaiz Besar (HD) - 1MB
  • Menonton Video - 2MB - 5MB (1 Minit)
  • 1 Apps/Game/Download Lagu - 3MB - 4MB





SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

ntahsape2ntah - Just Another Case Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=_um4zpkHbak

Just another case
Just another case
Jika anda tak tahu
Buat buat  tak tahu
Mcm gerakkan bahu
Pasti percaya tetap pada yang satu
Lampu disuluh terang tempat yang dituju
Awan dan biru
Pandangan yang kelabu
Hati dlm jasad siapakah yg tahu
Tiap langkah diorak
Semangat semarak
Tetap mengelak walau terlajak
Jatuh dalam lopak baru nak Nampak
Jerit sampai benagkak anak tekak pastikan takkan  keluar dgn kahak
Dongak kembali
Apakah ini sisipan hidup yg paling terkini
Telan muntah telan muntah
Tak sanggup hadam dicari jalan mudah
Megah megah hidup mewah
Bukan marah paling suka murah
Kerna susah teman rapat payah
Tiada dalam kamus juga erti lemah

Just Another Case
Jika Anda tak tahu (4x)

……………..
Just another case jika anda tak tahu
Tak tahu yang aku tahu
Yang kau tak mahu aku tahu
Jenis tau cakap saja buatnya langsung tak tau
Tahu ke atau tak tahu
Pedulinya apa yang aku
Ramai mengaku tahu tapi sebenarnya tak tahu
Ramainya suka kasi tahu benda yang tak perlu tahu
Salahkah aku tak ambil tahu benda kau merapu
Mengaku mengadu luahan isu isu tak tentu
Berpura pura palsi pura pura palsu
Pura pura pengaru peru punya penipu
Biarkan ku hidup caraku
Dan kamu cara kamu dah biarkan begitu
Simpan saja lu punya kata
Aku Cuma berbahas berteraskan fakta
Kulihatkan kan mata penerang jangankan purata
Memang tirus dari sebelah persepektif aja dan
Ini bukan omong kosong
bukti kurang tempat ku pun mcm kelongsong lopong
Malah cita cita yang tergantung terkandung
Dalam irama minta disambung ke anjung

Just Another Case
Jika Anda tak tahu (4x)

Just Another Case jika anda tak tahu , jenis tahu macam-macam
tapi buat tak tahu , bagi yang bodoh sombong, bagi yang bodoh homo,
bagi yang otak kosong , ku tak dapat tolong , tapi bukannya ku
katakan  yang tuannya badan pandainya sepadan, si pakar ubatan
kurangnya ku masih berfikir tentang apa yang ku katakan,
bukannya ku main bomb , bagai bomb bomb , pasuka sorak gemalai
yang kau tonton, jadi tontonlah. Mari aku ajarkan tontonlah, tontonlah,
tolonglah , tolonglah, ini bukannya cypher diskolah. Tontonlah tontonlah
mari aku ajakrkan tontonlah.

Just Another Case
Jika Anda tak tahu (4x)

LaLalalA


SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

OJ Law - Introverts Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=SjY7PcQSRY4

Oh, party introvert
No-one heard you come in
Hang back against the wall
All conversations falter
You sip your beverage slowly
And quietly get drunk

My fellow introvert
I'm tired of knowing no-one
So would you care to dance?
Breathe and take a gamble on
A stranger shy and distant

And when your eyes meet
When you feel it
Oh, you’re on fire.

Solitaire, solitaire, sound of silence!
A silent disco engulfs the room
I’ll pretend that I’m down on the dance floor
I stare at you from far across the room
Then our eyes avert and I wonder
I wonder what am I supposed to do

Solitaire, solitaire, sound of silence
And when your eyes meet
When you feel it
Oh, you’re on fire.

SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Rahmad Mega - Hujan Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=6WdqLuJl8JU

Bukan niatku
Memaksa kamu mencintaiku mengasihiku
Aku tak mampu bertahan lagi
Ternanti-nanti

Tak perlu gundah memberi arah
Aku mengerti siapa ku di sisimu
Aku tak marah andai kau lepaskan
Kebencianmu

Andainya berakhir percintaanku
Andainya aku tiada di hatimu
Sejuta bintang tak mampu terangi hidupku

Hu hujan turun dengan lebatnya
Hu hujan basuhlah kedukaanku
Bawa hatiku menuju lautan yang sepi

Aku tak mampu untuk melepaskan
Dan aku tak mampu untuk meneruskan
Dan aku tak mampu untuk melihat
Kau pergi begitu saja

Hu hujan turun dengan lebatnya
Hu hujan basuhlah kedukaanku
Bawa hatiku menuju lautan yang sepi

Andainya berakhir percintaanku
Andainya aku tiada di hatimu
Sejuta bintang tak mampu terangi hidupku

SHARE SHARE SHARE

Sunday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Lawa Nie Geng feat Raja Ema - Aku Keliru Chord

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Wanns Ahmad - Terus Mencintaimu Chord

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Mal Imran - Cinta Sukar Ditafsirkan Chord

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Azlan & The Typewriter - Melankoli Chord

Friday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Azlan & The Typewriter - Melankoli Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Azyq_YD0Eqg

Lagu terbaru Azlan and the typewriter 2015

Benarkah rasa ini meminta hatiku
Terus dambakan apa yang kumahu
Tapi tak mungkin ada
Baki sisa manis darimu
Haruskah aku

Mungkinkah masih ada serpihan darimu
Sedangkan aku pun harus menunggu
Mengusik isi hati
Memendam rasa yang tak pasti
Walaupun tahu apa sebaliknya

Apakah aku yang berdosa
Menyentap apa yang kau kata
Di mana kesal yang kau sangka luka

Apakah aku yang bersalah
Pertaruhkan segala-gala
Di mana garis tiada hujungnya

Dia membakar hatiku
Nyalakan nyawa yang terkurung
Dia menghentam jiwaku
Hidupkan hati yang kabur
Biarkanku bersamanya

Biarpun ini mustahil bagi diriku
Rentak matamu berlalu di kalbu
Dia menghentam jiwa
Hidupkan hatiku yang buta
Biarlah aku terus bersamanya

Apakah aku yang berdosa
Menyentap apa yang kau kata
Di mana kesal yang kau sangka luka


Apakah aku yang bersalah
Pertaruhkan segala-gala
Di mana garis tiada hujungnya

Dia membakar hatiku
Nyalakan nyawa yang terkurung
Dia menghentam jiwaku
Hidupkan hati yang kabur
Biarkanku bersamanya
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Mal Imran - Cinta Sukar Ditafsirkan Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=14tEQQ_FJtc

Ku masih ingat saat-saat yang indah
Ku masih rasai kau ada di sisi
Walaupun kau sudah tiada
Kenapa ku merinduimu
Sebab hati ada simpan cinta lalu

Setiap penjuru tersimpan memori
Setiap gerakku terdengar suaramu
Sebagaimana kukata kumasih perlukan dia
Untukku terus jalani masa ini

Ku ingin kau tahu
Aku masih di sini
Masih setia menanti
Biar apa terjadi
Ingat satu janjiku padamu
Kau akan jadi milikku
Kau dan aku akan disatukan
Kerna cinta sukar ditafsirkan

Sirami cinta aku dengan rindumu
Suarakan rasa hati yang membisu
Walau sejuta tahun pun
Takkan hatiku berubah
Tuhan lindungi hati kita

Ku ingin kau tahu
Aku masih di sini
Masih setia menanti
Biar apa terjadi
Ingat satu janjiku padamu
Kau akan jadi milikku
Kau dan aku akan disatukan
Kerna cinta sukar ditafsirkan

Ku ingin kau tahu

Kerna kumenyayangimu
Untuk kali terakhir
Ingin kuterus merasakan
Takkan kuulangi lagi
Biar saja mereka berkata
Kerna cinta sukar ditafsirkan
Ditafsirkan
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Wanns Ahmad - Terus Mencintaimu Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=keXkPpQPRTg

Biarkanlah ku terus mencintai kamu
Mencinta seperti waktu dulu
Kurindu saat kita bersama
Mengikat kasih bahagia

Kumahu kau tahu kau selalu di hatiku
Tak mungkin ku kan ada yang baru
Kumahu engkau selalu tahu
Dirimu cinta matiku

Biarkanlah saja ku terus merindu
Merindu dirimu
Biarkanlah saja aku menyimpan kasih kepadamu

Kumahu engkau selalu ada di sini
Menemani setiap malamku yang sunyi
Kusedar kita takkan mungkin bersama

Biarkanlah saja ku terus merindu
Merindu dirimu
Biarkanlah saja aku menyimpan kasih kepadamu
Ohh ohhhhh...

Kumahu engkau selalu ada di sini
Menemani setiap malamku yang sunyi
Kusedar kita takkan mungkin bersama

Biarkanlah saja ku terus merindu
Merindu dirimu
Biarkanlah saja aku menyimpan kasih kepadamu
Ohh ohhhhh...

Kumahu engkau selalu ada di sini
Menemani setiap malamku yang sunyi
Kusedar kita takkan mungkin bersama
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Lawa Nie Geng feat Raja Ema - Aku Keliru Lirik

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Yz81yQbSYPQ

OST Keluarga Karaoke Lirik

(Chorus)

Harusnya kau tahu, apa di depanmu,

Langit tidak selalu biru,

Kadang engkau pun celaru.

Harusnya kau tahu, apa di depanmu,

Langit tidak selalu biru,

Kadang engkau pun

Aku keliru (3x)

Selalu begitu

Aku keliru (3x)



(Alabbas)

Cuba tengok sekuat besi pun mampu bengkok Niat dah meliat jalan lurus mahu belok Tapi esok masih ada kalau mahu elok Usaha terus maju jangan biar diri sibuk

Anggap ada peluang walaupun jatuh tersungkur Masih tak kebulur tanda harus perlu bersyukur Mengapa lupa dia tapi dia ingat kita jadi tidak mahukah bersujud sebelum ke kubur?


Soalan cepu emas

Beranang di lautan bumi jangan sampai lemas Hidup sederhana tapi biar nampak kemas Bebaskan diri mu baru nampak lebih jelas


Uhhh pedas

Nah just kidding jangan pening

Nasihat dalam lagu ini bukan tangkap feeling Bila sampai atas jangan lupa utk landing setiap insan ada panggilan tunggu masa mahu ringing


(Chorus)

(Muariffah)

Apabila Langkah Engkau Perlahan,

Bertahan Mungkin Kali Ini Harus Berlawan,

Dan, Saat Bila Kau Cuba Hadapi,
Hayati,
Pancaroba jiwa bukan semua boleh rasai,

Jangan Risau bila dugaan nya sampai Hadap dgn tenang ini bukan lagi raptai Sengaja tuhan beri kau jalan yg hambar Sekadar mahu pengalaman kau bertambah lancar Tambah sukar bila kau punya kerjaya Perlu bahagi masa mereka atau harta Hidup ini mmang pedih Sekeras mana pun hati engkau tetap jernih Seharusnya engkau mesti bertambah siap Biasala manusia tidak lepas dari silap Anggap saja apa kau dapat itu berharga Yakinlah penyudah indah mesti akn ada

(Bridge)

[Muariffah]

Ada ini semua benar?

Ilusi yg buat aku separa sedar,

Adakah semua ini benar...


[Alabbas]

Ada ini semua benar?

Ilusi yg buat aku separa sedar,

Adakah semua ini benar...


(Chorus)
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Muharikah - Sajak Palestin Itu Jauh Dari Kita

Palestin itu jauh dari kita
Pada kita derita itu
pada gagalnya peperiksaan
laparnya perut pada makanan
putusnya cinta pada kekasih pujaan
jauhnya ibu ayah dari dakapan
juga habisnya duit dalam bekalan

Pada mereka derita itu
Apabila rumah kediaman digesel trak

Harta benda serba serbi dirompak
maruah keluarga dipijak-pijak
anak bini dicincang oleh manusia tak berotak
tanah air Islam diinjak-injak

irama kita
adalah suara Siti yang merdu
atau muzik rock yang bingit melegakan
atau suara nasyid yang mendayu-dayu

irama mereka
bulddozer yang menghiasi setiap pagi
ketulan batu yang dicampak ke muka yahudi
Bom yang tak pernah sunyi berbunyi

sungguh sukar kita berada di tempat mereka
kita masih tak sanggup menerima ujian sedemikian mereka

berpisahnya kita dari keluarga cuma sementara
berpisahnya mereka dengan ayah,ibu, adik beradik adalah buat selama-lamanya

tanggisnya kita di dunia adalah kerana gagalnya kita dalam ujian

putusnya cinta atau geramnya pada manusia
tanggisnya mereka di dunia kerana tidak dapat membunuh musuh Allah
kerana gagalnya mereka menemui kesyahidan

Rindu kita hanya bauan pada keluarga tercinta
Pada kekayaan melimpa ruah
pada umur yang panjang
agar keluarga kita lebih makmur membahagiakan

Rindu mereka pada wangian syurga tertinggi...

pada syahid tanpa henti
pada perjumpaan teragung
dengan Ilahi tercinta...

Siapakah kita berbanding mereka?

Sajak: Muharikah
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Apa Itu Hipertensi

JENIS-JENIS HYPERTENSION
Hypertensi terbahagi kepada dua iaitu:
1.Hipertensi Primer
·        Essential / Idiopathic
·        Ia terjadi tanpa sebab yang tidak diketahui.
·        90-95% kes-kes hipertensi adalah dipercayai berpunca dari faktor-faktor:
a)    Keturunan-Jika salah seseorang dari ibubapa menghidap penyakit  ini,kemungkinan anak-anaknya menghidap 30% daripadanya.Manakala jika kedua-dua ibubapa menghidap penyakit ini,kemungkinan anak-anak akan mendapat 45% daripadanya.
b)    Stress- mendapat stress yang berpanjangan.
c)     Obesity-kegemukan yang keterlaluan.Lemak-lemak yang berlebihan boleh menyempitkan liang saluran-saluran darah.
d)    Merokok-Nikotin merangsang pembebasan adrenalin dan noradrenalin dari hujung saraf simpatetik-vasokonstriksi-meninggikan tekanan darah.
e)     Usia-Disebabkan pertukaran pada salur nadi.
f)      Sedentary lifestyle-Disebabkan kurang senaman dan aktiviti.

2.Hipertensi Sekunder
·        Keadaan patologi / kenaikan tekanan darah dalam salur darah disebabkan oleh sesuatu sebab tertentu.
1)    Keadaan-keadaan renal- Merupakan penyakit yang menyebabkan kurang pengaliran darah yang merosakkan buah pinggang:
Ø Pyelonephritis
Ø Stenosis artery renal
Ø Polycystic kidney
Ø Glomerulonephritis akut

2)    Gangguan-gangguan endokrina seperti:
a)     Pheochromocytoma (tumor di medulla kelenjar adrenal)
b)    Cushing’s syndrome (hiper fungsi kortex kelenjar adrenal)
3)    Coarctation of aorta (keadaan penyempitan secara semula jadi di sesuatu
bahagian aorta.)
4)Toksemia kehamilan (eclampsia)
5)Penggunaan pil kontraseptif / pil perancang keluarga.( Estrogen dalam pil ini mungkin merangsang penghasilan angiotensionogen.
6)Kenaikan dalam tekanan intracranial.(Akibat tumor data otak atau akibat haematoma serebral.)
7)Neurologic Disorders.
Ø Brain tumor
Ø Intracranial Bleeding-head injury


FAKTOR-FAKTOR YANG PRADISPOS / ETIOLOGI

Tiada punca yang nyata,tetapi seringkali dikaitkan dengan:
1.     Keturunan-Diwarisi daripada ibubapa yang menghidapi HPT-anak-anak akan berisiko mendapatnya.
2.     Merokok-menambah norepinephrine dalam darah yang boleh meningkatkan tekanan darah dan juga menyebabkan vasokonstriksi.
3.     Hiperkolesterolemia-menyebabkan artherosclerosis menyempitkan saluran darah.
4.     Makanan-kaya dengan lemak haiwan seperti khinzir-hiperkolesterolemia-artherrosclerosis
Makanan yang tinggi kandungan garam seperti ikan masin-boleh meningkatkan retensi air dan meningkatkan isipadu darah.
Makanan yang bergoreng seperti kentang goring-tinggi kolestrol.
5.     Ketegangan mental dan emosi-mengeluarkan norepinephrine yang tinggi.
6.     Arteriosklerosis(berlaku didinding-dinding arteri)
Ø Salur darah menjadi keras dan rigid(sempit)
Ø Orang berusia-berubah sensitivity saluran darah kepada perubahan isipadu darah dan mula jadi rigid.
7.     Obesiti-meningkatkan metabolism tisu adipos-meningkatkan kerja jantung(kebebanan fungsi jantung)
8.     Alkoholisme-meningkatkan vasokonstriksi.
9.     Kurang melakukan riadah(sedentary life)
10.          Penyakit-menyebabkan bekalan darah ke ginjal berkurangan-tisu-tisu menjadi iskemia dan merangsangkan sel-sel juxtaglomerulus bertindak ke atas renin dan angiotensin.


DIET UNTUK PESAKIT YANG MENGHIDAP HIPERTENSI

1.     Nasihat pesakit kurangkan sodium atau garam seperti
Ø sayur-sayuran masin,ikan dan daging masin dan makanan berjeruk
Ø ajar pesakit jangan menambah kicap semasa makan
2.     Kurangkan makanan berlemak dan kolesterol
Ø Makanan ‘Fast Food’,daging merah dan babi 
Ø Makanan bergoreng    seperti ikan goreng,ayam goreng,kentang dan sebagainya
3.     Makan banyak sayuran,buahan yang kaya sellulosa
4.     Kurangkan minuman alcohol dan kafein kerana ia dapat merangsang aktiviti jantung
5.     Berhenti merokok kerana nikotin yang ada pada rokok iaitu norepinephrine boleh tingkatkan tekanan darah dan menyebabkan vasokonstriksi


SHARE SHARE SHARE