Sang Tetamu... | Killjols Sang Tetamu... | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Saturday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Sang Tetamu...



Hari demi hari..
udara nan segar lali aku hirupi..
aku termenung melihat merahnya sang suria baru mengintai bumi..
aku termenung dalam merefleksi diri..


hari-hari ku kosong tanpa pedoman.
Setapak detapan melangkah menghidup ke hari baru..
tidak pernah yakin masihkah punyai esok hari untuk ku..
jikalau dijemput, apakah penuh isian bagasi ku..
jikalau dipanggil , apakah sedia jiwa sanubariku..



mungkin ketika aku kesorangan dirumah ,aku kan dilawat tetamu..
mungkin tetamu baik rupa ,
tidak mustahil hodoh lebih dari yang disangka.
tetamu datang mengetuk pintu..
katanya mahu mengambil sesuatu dari aku..



aku bertanya apa sebenar tetamu hajati..
tetamu berbisik.. mahu sesuatu yang abadi..
aku tidak mengerti lantas aku bertanya..
siapakah gerangan tetamu yang meminta..
disitulah tetamu memandangku tepat dimata..
"akulah malaikat pencabut nyawa "
"hidupmu didunia telah tamat masanya"



apakah ketika itu aku ada masa meminta maaf pada semua?
apakah ketika itu aku punyai waktu untuk ku sujud bertaubat pada tuhan maha kuasa?



aku lantas merintih..
apakah mungkin malaikat menunggu hanya untuk sekelumit waktu agar ku bertaubat bersedia meninggkalkan dunia?



tidak.. pasti dia berkata..
sebelum ini banyak sudah diberi masa untuk bersedia..





_____________________________________________________________________________________



sayu sang hati..
merenungkan pemilik jasad ini..
baru aku sedar.. tiada manusia yang pasti mereka masih bernyawa lagi pada esok hari..
apakah esok hari aku tidak lagi bekerja mencari rezeki..
apakah esok hari kawan2 difacebook akan berbincang tentang pemergian ku
apakah esok hari sudah ditempah nesan bernama lengkap ku..



aku sendiri tidak pasti
masihkah ada esok hari untuk aku..
aku hairan..
manusia sering takut apabila mendengar bahawa dunia sudah dekati kiamat.
ketahuilah... kiamat itu amat jauh sekali
yang dekatnya sudah pastilah mati..
saat kita dicabut nyawa..
Kiamat itu datang dengan tanda-tandanya..
tapi mati datang tanpa diberitahu beritanya..
ketika kita tidak bersedia..
ketika kita sedang bergembira
ketika kita bergundah gulana..



teringatku seorang budak kecil kukenali suatu masa.
tidak sampai tahun ke lima..
tuhan sudah panggil menghadapNya..
inikan pula aku yang lebih tua..
entah bila pula masanya..



jangan ditanya bilakah tarikhnya
jangan ditanya bagaimana dan dimana..
tukang tilik sekalipun tidak tahu jawabnya



mungkin sebentar nanti,ketika sedang berehat..
datanglah tetamu mengetuk pintu membawa hajat..
ketika itulah dinafi segala pintu taubat
ketika itulah masa terpisah dengan saat..


An intresting Poem by Anonymous...good word!
Like this post :



Killjols Blog

Blogger , Guitar Chord Collection , Lyric Collection , Lyric video maker ,

No comments :

Post a Comment