Kata-kata Hikmah Untuk Hari Ini | Killjols Kata-kata Hikmah Untuk Hari Ini | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Tuesday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Kata-kata Hikmah Untuk Hari Ini

Dalam Dua Minggu ni aku ade kumpul quotes2 dan kata2 hikmah untuk aku semadikan dekat blog ni... mmg banyak sangat ... maybe akhir tahun ni baru siap kot hahaha lama giler ... masih berkerja dan mencari dengan bantuan rakan-rakan dan penulis lain lagipun blog ni pun just sambilan aku je .. bila free baru aku buat ...
ni aku just letak beberapa kata-kata hikmah aku cari ari ni ... sbb nak exam kan nak kasi semangat skit kottttttt...

Kata-kata Ungku Aziz:
Rajin Bercakap , Rajin Bekerja = Bagus Sekali
Rajin Bekerja , Malas Bercakap = Kena Buli
Malas Kerja , Rajin bercakap = Wayang cina
Malas bekerja , Malas Bercakap = Tak guna
Malas Bekerja , Suka Mengadu = Nyanyuk
Malas Bekerja Selalu ponteng = baik berhenti
Malas Bekerja , Suka menyibuk = Baik Mati


Ada Masanya dalam hidup aku bila aku mejadi penawar untuk seseorang,
manakala racun untuk yang lain , aku berfikir aku adalah mangsa didalam
ceritaku ini , sehingga aku sedar yang sebenarnya aku lah pencipta cerita
kepada ceritaku yang aku pilih.

Tiada jumlah rasa bersalah yang boleh mengubah masa lalu,
dan tiada jumlah kerisauan yang boleh mengubah masa depan.

Kadangkala aku ingin bertanya kepada tuhan, kenapa dia membenarkan kebuluran,
kemiskinan dan ketidakadilan di dunia ini bila dia bisa melakukan sesuatu tentang nya.
tapi aku takut , Dia akan bertanyakan soalan yang sama pada AKU.

Pada Suatu hari Imam Syafie berjumpa gurunya sambil bertanya
"Mengapa aku mengalami kesukaran untuk menghafal? "
Gurunya Imam Waqi Berkata " Ilmu itu cahaya Allah tidak akan diberi tunjuk kepada
pembuat Maksiat "

Guru terbaik adalah kesilapan lalu anda.

TAHU itu tidak mencukupi , kita perlu melaksanakannya
Keinginan tidak mencukupi , kita mesti melakukannya

Setiap mata yang tertutup belum bererti ia tidur, Setiap mata terbuka tidak bererti ia melihat

Manusia yang bijak adalah manusia yang mengambil iktibar apa yang dilihatnya dan menerima
nasihat yang didengarnya

Lebih baik berjalan sendiri , dari berjalan dikerumunan di arah yang salah

Kamu tidak boleh mengejutkan orang yang berpura-pura tidur.

Bila anda fokus pada masalah akan lebih banyak masalah, Bila anda fokus pada kemungkinan
akan lebih banyak peluang.

Like this post :



Killjols Blog

Blogger , Guitar Chord Collection , Lyric Collection , Lyric video maker ,

No comments :

Post a Comment