March 2014 | Killjols March 2014 | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Monday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Cara mengenakan orang masa April Fool

Ada Orang search bende ni "cara mengenakan orang masa april fool" kat google dan masuk ke blog aku....Pada yang beragama Islam dengar ceramah ustaz azhar idrus pasal April Fools ni ..Simple

 

Petikan Ceramah Ustaz Azhar Idrus tentang Hukum Sambut April Fools .:

UAI: Ulama-ulama setuju April Fools haram untuk Disambut oleh orang islam


SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

6 perkara perlu anda tahu tentang Bandar IPOH


Ipoh adalah ibu Negeri Perak , terdapat banyak perkara yang kita masih tidak tahu tentang bandar ini , dari segi kebudayaan nya , makanannya dan lain-lain , disebalik keindahan flora fauna dan keunikan gua batu kapur terdapat 6 perkara yang perlu anda tahu tentang bandar ini.



Ramai yang bersetuju bahawa taugeh Ipoh adalah Taugeh yang terbaik di Malaysia, dan ada yang menggelarkan Ipoh Sebagai Raja Taugeh, Dari segi geografikal Ipoh dan di sekitar lembah kinta adalah kawasan yang sangat sesuai untuk sayur yang rangup ini.


Satu lagi yang terkenal di Ipoh ialah minuman kacang soya dan juga Tau Fu Fa ataupun Tauhu puding

terdapat banyak lagi makanan dan kebudayaan yang kita tahu dan kita tidak tahu berada di Ipoh
untuk cerita yang lebih terperinci Sila layari ke website ini : Klik Sini

Klik Gambar Di bawah Untuk Cerita Selanjutnya



SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Maksud Nama-nama jenama Rokok

haha...mari kita belajar maksud-maksud rokok...





DUNHILL = Dunia Umpama Neraka, Hidup Ibarat Layang Layang





WINSTON = Wa Ingat Nak Stim, Tapi Orang Nampak




MALRBORO = Manusia Akan Ramai Lagi Bila Orang Rogol Orang



LM = Lambat Mati



Salem = stop ambik lambat engkau mati



CAMEL - Cawat Aku Mak Engkau Lipat



D&J: Duda & Janda



saat = sedut apabila anda terdesak



RAVE - Rokok Ada Vitamin E



SURYA(Gudang Garam) = Sesuai Untuk Remaja Yang Aktif



KENT = Kenapa Engkau Nak Tau?
K**e engkau naik tegak


PALL MALL = P****T Adik Lemah Lembut Membuat Abang Lemah Lutut



P/s: this entry just for fun..maksud2 ini bukan lah official...:)




SHARE SHARE SHARE

Sunday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Wings - Bisa yang Tertunda Chord

Intro : F   C   A   F

Dm         A                  G      Am       G
Tarian ini kian terhenti ditelan hari
Dm                 A           A#  
darah merahku hilang hangatnya
F          C      Dm
dipasuk masa

A#      C      
tak pernah kebah
A     Dm-C-A#
diri ini dari sesal
C             Dm                C-A#
kesilapan lalu
A#         C
jalan yang luka

A                      Gm-C-A#
bisa yang telah tertunda
C                 Dm
kehari mendatang

F A Am

Dm
akhbar diri
A                Gm         A                Dm
kian tenggelam dalam lembah hitam
Dm             A                     A#    
dikau berlalu dalam senyuman
C                       Dm
tanpa menyedari ku

ulang chorus

***

A#                        
apa yang ku genggam
Dm
tabir dari celahan jari
A#
ada yang kudakap
C                         A
mengata ingin pergi
Dm
takdirku

Solo:Dm Em C# Gm  C  A#  Dm  F Dm  Em C#m  F A Am  A#

chorus

ulang ***

A#
apa yang ku tatap
Dm
mengikut kembali kemuka
A#
ada yang ku pendam
C                         Am
bergelut dari dendam
Dm
takdirku

Outro: C Dm C 2x  Dm
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Amir Jahari - Ajarkan Aku Chord


Verse 1:
D            G           A     D
aku hanya manusia biasa
D              G        A        Bm
aku hanya manusia yang hina
G          D          G                 D
bukan aku yang mengubah semua
G            D          G                D
ternyata kau memegang segalanya

D

D          G               A
dia yang maha kuasa
D           G            A       Bm
dia umpama segala-galanya
G          D      Em        D
masih aku tidak mengerti
G      D     A         D
apa itu dunia sejati ..

Chorus:
A            D      G         D
ajarkan aku apa erti cinta
A          Bm         G           D
ajarkan aku apa erti sayang
G           D            G               D
bukakan hatiku yang penuh debu
G              D            G             D
bersihkan semua yang aku rasa

ulang verse 1

solo piano : D     A  Bm   G   D   A   Bm  G  D  G  D   Bm  G  A   D

ulang chorus

G           D            G               D
bukakan hatiku yang penuh debu
G              D            G             D
bersihkan semua yang aku rasa
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Amir Jahari - Ajarkan Aku lirik


Request by Amin IR

 Verse 1:
aku hanya manusia biasa
aku hanya manusia yang hina
bukan aku yang mengubah semua
ternyata kau memegang segalanya

dia yang maha kuasa
dia umpama segala-galanya
masih aku tidak mengerti
apa itu dunia sejati ..

Chorus:
ajarkan aku apa erti cinta
ajarkan aku apa erti sayang
bukakan hatiku yang penuh debu
bersihkan semua yang aku rasa

ulang verse 1

solo piano

ulang chorus

bukakan hatiku yang penuh debu
bersihkan semua yang aku rasa
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Lagu Baru Wings - Bisa Yang Tertunda Lirik

Lagu Terbaru dari Wings dibawah naungan KRU record, Album barunya yang bertajuk Menakluk Kosmos agak berlainan skit bunyinya dari bunyi asal Wings tapi , aku masih menunggu the masterpiece dari joe dan awie dan anggota Wings yang lain, dari banyak-banyak lagu dalam album tu, aku pilih Bisa Yang Tertunda, Kat bawah ni adalah lirik Bisa yang tertunda, ada apa-apa correction bagitau aku.

Antara lagu yang ada dalam Menakluk Kosmos album terbaru Wings 2014 dibawah naungan KRU :  


01 Bisa Yang Tertunda
02 Hei! Lihat Sini
03 Ingatkan Dia
04 Peti Pandora Mu
05 Adoney Dari Paran
06 Gurindam Dari Masyar
07 Komplikasi Pramaya
08 Menakluk Kosmos
09 Penanti
10 Raja Segala Duri
 11 Segitiga Piramida


Lirik Lagu Baru Wings - Bisa yang Tertunda lyric & Mp3

Tarian ini kian terhenti
ditelan hari
darah merahku
hilang hangatnya
dipasuk masa

tak pernah kebah
diri ini dari sesal
kesilapan lalu
jalan yang luka 
bisa yang telah tertunda
kehari mendatang

akhbar diri
kian tenggelam
dalam lembah hitam
dikau berlalu
dalam senyuman
tanpa menyedari ku

chorus

***

apa yang ku genggam
tabir dari celahan jari
ada yang kudakap
mengata ingin pergi

takdirku

solo

chorus

ulang ***

apa yang ku tatap
mengikut kembali kemuka
ada yang ku pendam
bergelut dari dendam


SHARE SHARE SHARE

Saturday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Bittersweet - Kucing Hitam Chord

use distortion/overdriven
e|-------5---------5---------1--------1---0--0--0|
B|-5-5-6-----5-5-6-----1-1-2----1-1-2------------|
G|-----------------------------------------------|
D|-----------------------------------------------|
A|-----------------------------------------------|
E|-----------------------------------------------| x2



Rhythm-Am

Verse 1

Am
kucing hitam
                     F
kau berjalan di depanku

ku tak hirau
                  Am
hanya mainan duniaku

hati luka
                   F
kau berada di depanku

ku tak risau
                 Am
tak kemana tujuanmu
          Am
kucing hitam
                   F
kau berlari ke arahku

ku tak risau
                Am
kemanakah tujuanmu

hati hitam
                 F
sehitam ibu hempedu

jiwa kacau
                   Am
bagai siaran tergangu

chorus:
                         F
ada segalanya yang kau mahu
                        Dm
adalah raja di mata temanmu
               F
tapi kau bersuara
                    G
yang engkaulah perwira
                                     Am
sambil mengibar bendera-bendera megahmu

verse 2
           Am
kucing hitam
                     F
hanya satu yang ku tahu

rambut hitam
                      Am
hati di dalam tak tentu

cara hitam
                F
itulah ideologimu

ku tak risau
                    Am
ku tetap dengan caraku

repeat chorus
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Bittersweet - Ceritera Chord

Intro:
A E F#m D E D E

A C#m
Beginilah caranya
A C#m
Di mana mereka melihat ia sempurna
F#m C#m
Hanya ada putih dan hitam
F#m              E
Tanpa dijelaskan mengapa

A C#m
Bagaikan rabun warna
A C#m
Jika dipentaskan, dunia memang ceria
F#m C#m
Hanya ada putih dan hitam
F#m E
Yang jelas nyata


A E F#m D E D E

A C#m
Begitu juga kita
A C#m
Hanya menafikan, melepaskan batuk di tangga
F#m C#m F#m E
Hinggalah si putih dan hitam, bertengkar dan berebut harta
A C#m
Biarkanlah mereka
A C#m
Ada yang mengatakan “Begitulah lumrah dunia”
F#m C#m
Memang ini lumrah terancang
F#m E
Yang jelas nyata
E
Terpapar depan muka

A E F#m
Apabila si kecil pun mula bertanya
C#m D
Dari mana datangnya berita
D E D E
Di mana datangnya segar
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Bittersweet - Burn Berlin Down Chord

INTRO:
Bm D# F# B

VERSE:
Em
Well I've been here before

I think I'm pretty sure

C
Well it's not just the matters of high's and low's

Em
But please don't be shocked

of what's behind the door

C
Coz maybe it just the matter of truth and fraud

G                             Bm
Oh my.. What is it I've been trying

Em
Yes I was here before

and I am very sure

C
From far I saw your big head walks you through the door

Em
I sit down and I was pretty shocked

C
I think I used to be here just like before

G                 Bm D#m F# B
Oh my.. It just so ah....

CHORUS:
Em             C
You burn it down
                          Em             C
Burn it down burn Berlin down to the ground
                           A
Burn it down burn Berlin down
                 Bm
Down to the ground


VERSE 2:
You can just choose a job

At least a proper job

or you like it just the way it used to be before

Oh just be what you want because what is it that you want

It doesn't really concern me I mean really at all

Oh my..

What is it you've been trying.. to prove eh lads?

This is the real life

No matter how you want it to be said and done

But please don't be shocked of what's behind the door

Really, it's just the matter of truth and fraud

Oh my.. It just so ah...

CHORUS:
You burn it down

Burn it down burn Berlin down to the ground

Burn it down burn Berlin down

Down to the ground


G                  Bm
You had burnt her down
           Em                    C
and now you go with no destination

Like there's no hesitation
G                    Bm
My.. You burnt her down
           Em                  C
You had burnt all her imagination
                   
Kills all her conversation
Em                      C
Turns up like a combination

A perfect combination

G                   Bm
Why.. You burnt her down??
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Petikan dialog antara Tun Mahathir dan Yahudi .

Bila ditanya tentang adakah beliau anti-barat ..?

Saya hanya menentang apa yang dilakukan oleh Negara Barat, saya hanya menyatakan fakta, ini adalah karakter mereka..

Bila Digertak yang beliau akan merosakkan hubungan antara dia dan barat 
apabila beliau tetap dengan pendiriannya mengatakan barat mengamalkan 
cara peperangan, sodomi dan penghapusan etnik ....

Kamu orang barat, juga pernah memanggil kami orang Melayu yang pemalas, bangsa yang tidak cekap, orang yang tidak boleh dipercayai, tetapi kami tidak boleh berkata apa-apa tentang kamu. jadi bila saya berada dalam kedudukan yang membolehkan saya berkata apa yang kami rasa tehadap kamu, dan saya berkata yang demikian, dan kamu tidak menyukainya. dan apabila kamu mengatakan hal yang demikian kepada kami, kamu mengharap kami akan menyukainya? kami tak menyukainya tetapi kami tiada cara untuk suara kami didengari.

Bila ditanya tentang demokrasi ..?

ia bukan suatu sistem yang boleh sesuai dengan setiap orang, kamu perlu mencapai satu tahap kefahaman tentang batasan demokrasi, supaya ia dapat berfungsi.


Bila ditanya adakah beliau seorang diktaktor..?

Tamadun yang agung pada lepas tiada demokrasi, tetapi mereka menjadi agung, tidak semestinya sistem tersebut boleh berfungsi pada semua orang, jika anda mempunyai pemimpin yang teruk , demokrasi pun akan gagal. Kita perlu ingat sebuah negara demokrasilah yang menggugurkan bom atom sehingga membunuh 200 ribu nyawa manusia.

Bila ditanya tentang pandangan rakyat Malaysia tentang sikap diktaktornya..

Faktanya kami hidup didalam negara yang berbilang kaum, jika kami tidak berhati-hati akan terjadi rusuhan kaum. jika anda lihat di negara lain yang mempunyai kaum yang pelbagai. mereka tidak pernah aman.

Bila ditanya tentang Anti-Semitik...

Anti-semitik adalah istilah yang dicipta oleh yahudi sendiri, kita tidak boleh bercakap apa-apa, malah wartawan telah ditangkap kerana menyatakan sesuatu yang btertentangan mengenai holocaust dan dipenjarakan selama 3 tahun. dimana hak kebebasan berakhbar? saya tidak anti-semitik , saya hanya menyatakan fakta.


Bila ditanya adakah suaranya akan masih didengari..?

saya tidak boleh nak cakap, kenapa mereka perlu risau tentang saya, kenapa saya perlu diam, maksud saudara jika mereka melakukan sesuatu yang salah kepada negara saya, dan saya tidak perlu berkata apa-apa? saya menjadi orang yang tidak bertanggungjawab jika melakukan itu.


SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Senarai syarikat yang menerima Voucher Buku 1 Malaysia RM 250


Senarai syarikat yang menerima Voucher Buku 1 Malaysia adalah seperti berikut SAHAJA :

1. Syamoz Sdn Bhd
2. Sykt Muda Osman Sdn Bhd
3. BN Supplies & Trading
4. Dynamik
5. Popular Bookstore
6. Boarders
7. Arena Ilmu
8. A/C Book Sdn Bhd
9. Syarikat My Bookstore Sdn Bhd (buku terbitan UNIMAS sahaja dengan potongan 10%)
10. Uniworld Bookstore (Kota Samarahan) (buku terbitan UNIMAS sahaja dengan potongan 10%)
11. MPH
12. Kinokuniya
13. PTS
14. Kedai/koperasi buku universiti korang

sedikit info tentang voucher ..

1. Semua pelajar warga negara Malaysia yang berdaftar sebagai pelajar aktif di IPTA, IPTS dan Politeknik mengikuti pengajian pada peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Ph.D,matrikulasi/asasi dan pengajian persediaan termasuk pelajar diTingkatan 6 secara sepenuh masa dan separuh masa di institusi pengajian tinggi dalam negeri pada Januari 2012 layak mendapat baucar buku bernilai RM20O.

2. Pengagihan baucar buku kepada pelajar-pelajar dibuat melaluiIPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing dalam bulanJanuari 2012. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk untuk mengambil baucar berkenaan.

3. Semua IPT telah menyediakan senarai nama pelajar, bersertaNombor Kad Pengenalan dan Nombor Metrik / NomborPendaftaran mereka yang layak. Pelajar perlu memastikan nama, no. kad pengenalan dan cop IPT masing-masing diisikan padasetiap keping baucar yang bernilai RM50.00 setiap keping.

4.Baucar buku boleh ditebus di semua kedai buku yang menyertai program ini dan penyertaan kedai buku adalah terbuka kepada semua.

5.Baucar ini adalah untuk pembelian buku – buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing;

6. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012;

7. Tempoh masa sah laku baucar buku ini adalah selama tiga bulan mulai daripada 1 Januari hingga 31 Mac 2012.

8. Pelajar tidak dibenarkan sama sekali menebus baucar buku ini dengan wang tunai.



SHARE SHARE SHARE

Friday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Anonymous Lancar Serangan Cyberattack ke atas Israel Goverment.


Sekali lagi Anonymous akan melancarkan serangan cyber ke atas Israel Goverment seperti yang mereka lakukan pada tahun lalu pada tarikh yang sama, yang dikenali sebagai OpIsrael, 7 April 2013 , dan sekali lagi anonymous kembali menyerang pada 7 April ini pada tahun 2014, dengan mesej yang sama dan tarikh yang sama iaitu bersamaan tarikh memperingati holocoust, 7 April 2014.

Here the message from anonymous:

"We are Anonymous. As in previous attacks….we will be back once again on April 7th, 2014, to forge electronic attacks against as many Israeli websites as possible. Your Zionist bigotry has displaced and killed a great many of innocent people, while forcing the remaining citizens into conformity and complete submission. We will not stand by idly, while you continue to oppress the people. We will not allow you to attack a sovereign country based upon a campaign of lies and deceit. We will rise up and defend the innocent. Our main target is your government websites and servers We will, Inshallah, with the help of many Muslim hackers around the world, ERASE you from the face of the internet. Your credit cards, your bank accounts , your servers … are ALL in a danger !
We will NEVER forget or forgive your crimes against humanity … against the people of Palestine ! Just as you have condemned the innocent…so shall you be condemned.
You can not Stop Us !! For we are many. We are LEGION.

We are Anonymous
We are defenders of the innocent
We will NEVER forget
You know better now to EXPECT US!"
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Video Indian Ocean Yang Disebar bukanlah "INDIAN OCEAN" !

Link has been Removed
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Kyoto Protocol Feat Liyana Fizi - Jelita Chord

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Baron Bros - Kehadiranmu Chord

Am
Tak ingin bercinta lagi
Dm
Kerana sudah tertutup pintu hati
G
Mungkin kerana terlalu sedih
C
Kenangan pahit yang pernah terjadi

Am
Oh kini bila aku sendiri
Dm
Kau datang menghampiriku lagi
G
Kerana tidak namun percaya
C
Ku bagaikan bermimpi

Dm
Kehadiranmu sayang disisiku
Am
Entah kenapa aku tertunggu-tunggu
E
Masa-masa untuk kita bersama
Am
Menuju waktu yang bahgia

Dm
Jika suatu hari nanti
Am
Kau bukan menjadi milikku
E
Namun aku tak merelakan
Am
Asalkan engkau bahgia

Solo:Dm, Am, E

Dm
Kehadiranmu sayang disisiku
Am
Entah kenapa aku tertunggu-tunggu
E
Masa-masa untuk kita bersama
Am
Menuju waktu yang bahgia

Dm
Jika suatu hari nanti
Am
Kau bukan menjadi milikku
E
Namun aku tak merelakan
Am
Asalkan engkau bahgia

Dm
Secebis kasihku padamu
Am
Sedetik waktu berlalu
E
Akan tersemar di hatiku
Am
Sehingga akhir hayatku

Dm
Secebis kasihku padamu
Am
Sedetik waktu berlalu
E
Akan tersemar di hatiku
Am
Sehingga akhir hayatku
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Baron Bros - Di penjara Hatimu Chord

Am Dm
Ku keseorangan diri
G C
Tiada erti ku di sini dan terus menanti
F
Dan mengapa engkau di sana
Dm
Meninggalkan ku sendiri
E
Mungkinkah kau sudah ada
Am
Insan yang lain

Am Dm
Kau berubah tanpa ku sedari
G C
Mungkinkah diriku ini yang tak memahami
F
Ataupun hatimu itu
Dm
Tak menyayangi diriku
E Am
Apakah puncanya di antara kita

Dm Gm
Ku berserah kepada illahi
C F
Ku terima dengan rela hati
Dm Gm
Ku berdoa agar kau bahgia
C F
Aku redha tanpa rasa hiba

Dm
Meneruskan hidup
F
Jalan nan berliku
E
Semangatku
Am
Dipenjara hatimu

Solo :
Am, Am, Dm, Dm, G, G, C, C, F, F, Dm, Dm, E, E, Am, Am,

Dm Gm
Ku berserah kepada illahi
C F
Ku terima dengan rela hati
Dm Gm
Ku berdoa agar kau bahgia
C F
Aku redha tanpa rasa hiba

Dm
Meneruskan hidup
F
Jalan nan berliku
E
Semangatku
Am
Dipenjara hatimu

Am Dm
Kini segalanya telah berakhir
G
Ku mengharapkan kau terima
C
Dengan ikhlas hati
F Dm
Agar engkau dapat memaafkan diriku
E Am
Ku mengucapkan selamat tinggal oh kasih
E Am
Ku mengucapkan selamat tinggal oh kasih
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Baron Bros - Detik Terindah Chord

Intro D Gm C F Bb Gm F A Dm

Dm Gm
Sungguh indah bila bersama
C F
Merasa sungguh bahgia
Bb Gm
Bersyukur pada yang esa
A
Di atas pertemuan ini

Dm Gm
Ku berjanji akan setia
C F
padamu yang ku kasihi
Bb Gm
Marilah kita bersama
A Dm D
Membentuk cinta abadi

Reff:
Gm C
Dan walauapapun rintangan melanda
F Bb
Ku harap kita kan tempuhi bersama
Gm A D
Seadanya kau dan ku berjauhan

Gm C
Membina mahligai seindah permata
F Bb
Yang kita impikan berdua selamanya
Gm Bb A
agar kita kecapi bahagia

Dm Gm
Ku berjanji akan terima
C F
Seadanya dirimu
Bb Gm A
Keinginanku setia padaku
Dm Gm
Kemarilah wahai sayangku
C F
Kan ku cium tanganmu
Bb Gm Dm A
Sebagai tanda kaulah kekasihku

Solo (dinsteen & Rizal)
Gm C F Bb Gm Bb A D Gm Bb Dm Gm D Gm A

Back To Reff

Dm Gm
Ku berjanji akan setia
C F
padamu yang ku kasihi
Bb Gm
Marilah kita bersama
A Dm D
Membentuk cinta abadi

Dm
Woohooo
A Am Dm
Detik terindah
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Baron Bros - Memang Khilafku Chord

Intro: Em Am D G C Am B7

Em Am
Memang khilafku..menyayangimu..
D G
memang khilafku..mencintaimu..
C Am B7 Em
tapi ku tahu semua itu..tak akan kembali lagi..

Em Am
Bukan ku pinta segunung janji…
D G
tidak ku harap sinaran ini..
C
cuma ku ingin..
Am
setulus kaseh..
B7 Em
kesetiaan kekal selamanya..

Em Am
Oh..Oh Shakila
D
senyum mu..
G C Am
enggan pergi..tawamu..mengiringi..
B7
wajahmu ku terbayang..
Em Am
hadirmu dalam mimpi..
D G
umpama bidadari..
C Am
potrait mu ku tatapi..
B7 Em
mengharap kau kembali..

Em
Memang ku rindu..
Am
saat bersamamu..
D
memang tk mampu..
G
melupakan mu..
C Am
tapi ku tahu semua itu..
B7 Em
tak akan kembali lagi..

Em Am
Selamat tinggal pada kenangan..
D G
selamat tinggal pada igauan…
C
terima kasih..
Am
aku ucapkan..
B7 Em
untuk percintaan ini..
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Baron Bros - Tembok Derita Chord

Gm        
Di malam sepi ini,
    F      Gm
Terbayang wajahmu...
    F             Gm  
Di dalam tembok derita,
    F        Gm
Menanggung dosaku...

Gm
Sewaktu bercinta,
   F Gm
Saling cinta-menyinta...
   F Gm          
Saling berjanji setia,
   Cm Gm
Antara sesama...

**
   D#                F
Tapi malangnya nasib diriku,
   Bb              Gm
Ku dipenjara kerana bersalah,
   Bb              F
Namunku terpaksa putus cinta,
          Gm             Gm
Dengan sidia,Insan pertama...

Gm      
Titisan airmata
F Gm
yang jatuh mengalir,
F Gm
Tanpa aku menyedari,
F Gm
Ku tempuh dengan rela hati..

Gm            
Badanku bertato,
F Gm
Harganya tak terkira...
F Gm      
Bila ku dipenjara ku,
Cm Gm
Dimaki dan di hina...

(ulang **)

Gm          
Amalam suratmu,
F Gm
Menjadi hiburan hatiku..
Gm D#
Selama tiga tahun
F Gm
tak dapat lagi kita bertemu...
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Baron Bros Feat Acit - Sepi Memelukku Chord

Intro: Am, Am, G, G, F, F, E, E

Am G
Izinkan ku menyentuh hatimu
F E
Kerna hati ku telah kecewa
Am G
Kekasih ku merenung biar keseorangan
F E
Disebalik mencari jawapan

Am G
Ketikaku mendambakan pelayanmu
F E
Kan terasa hangatnya asmara
Am G
Kekasih berikanlah kesempatan
F E Am
Membuktikan hati kerinduan

G F
Berikanlah aku secebis harapan
G F
Untuk aku meluahkan perasaan
E
Kepadamu

Am G F
Kekasihku, tiap waktu merindumu
E Am
Hingga kelena di buai waktu
G F
Menunggumu kekasihku
E Am
Sehingga ke akhir hayat ku

G F
Berikanlah kesempatan
G F
Buktikan kerinduan
G F
Dan secebis harapan
G F E
Luahkan perasaan

Solo :
Am, Am, G, G, F, F, E, E X2

G F
Berikanlah kesempatan
G F
Luahkan perasaan
G F
Dan secebis harapan
G F E
Buktikan kerinduan

Am G F
Kekasihku, tiap waktu merindumu
E Am
Hingga kelena di buai waktu
G F
Menunggumu kekasihku
E Am
Sehingga ke akhir hayat ku

Am G
Ketikaku mendambakan pelayanmu
F E
Kan terasa hangatnya asmara
Am G
Kekasih berikanlah kesempatan
F E Am
Membuktikan hati kerinduan

F, E, F, Am X2
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Baron Bros - Kemana Kau Menghilangkan Diri Chord

CAPO 5

Intro : Am Dm G C F Dm E Am

Am Dm
mengapa kau melarikan dirimu
G C
kurasa sayu
F Dm
Ku ingin kau disamping ku
E Am
seperti waktu dahulu

Am Dm
kemana kau menghilangkan dirimu
G C
ku rasa rindu
F Dm
ku mencarimu
F E
disinggah sana

Dm G
dan aku
C Am
hilang tempat bermanja
F Dm
kau pula
E
bersuka ria

Am Dm
kemana kau menghilangkan diri
G C
ku yang mencari
F Dm
manakah janji dan sumpah setiamu
F E
yang kau berikan kepadaku

Am Dm
apakah kesalahanku padamu
G C
dan juga tingkahlaku ku itu
F Dm
sehingga kau menghilangkan diri mu
E Am
dan aku kehilangan mu

Solo : Dm G C F Dm E Am

Dm G
dan aku
C Am
hilang tempat bermanja
F Dm
kau pula
E
bersuka ria

Am Dm
kemana kau menghilangkan diri
G C
ku yang mencari
F Dm
manakah janji dan sumpah setiamu
F E
yang kau berikan kepadaku

Am Dm
apakah kesalahanku padamu
G C
dan juga tingkahlaku ku itu
F Dm
sehingga kau menghilangkan diri mu
E Am
dan aku kehilangan mu

Am Dm
tolonglah kembali ke pangkuanku
G C
kuingin bersama mu
F Dm
seperti waktu dahulu
E Am
kita berdua gembira
SHARE SHARE SHARE

Thursday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Hani dan Zue Biar Lirik


Kau hadir membawa seribu hikmah
Mewarna senyuman yang kian pudar
Mengenal erti sebuah persahabatan
Menerima baik buruk seorang teman

Pengubat luka rindu dan kasih sayang
Memberi semangat dan harapan

Tanpa ku sedari kau tertinggal di hati
Tiada ku menduga rasa ini kan hadir
Maafkanlah aku bukannya niatku 
untuk mencintaimu Semua ini tiba-tiba

Berikanlah ku peluang
Untuk jadi yang terbaik untukmu
Takkan aku kecundang
Selagi kau bukan milikku

Biar, biar, biar aku menunggu
Sampai habis nanti semua hayatku

Tanpa ku sedari kau tertinggal di hati
Tiada ku menduga rasa ini kan hadir
Maafkanlah aku bukannnya niatku 
untuk mencintaimu Semua ini tiba-tiba

Biar, biar, biar aku menunggu
Sampai habis nanti semua hayatku
Biar, biar, biar aku tertunggu
Cinta tulus ikhlas dari hatimu


SHARE SHARE SHARE

Wednesday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Black - Takkan Terpisah Chord

Intro : F#m D A E x2

Verse 1 :

A                 E
Andainya kau tahu
                        F#m              E
Apa yang ada di dalam hatiku tersimpan takkan pernah berubah

A                 E
Andainya kau tahu
                        F#m            E
Apa maksudku lafazkan cintaku padamu dengan cara yang berbeda


Bridge :

F#m        D              A                E
Uuuhh mengapa seharusnya kita masih bersengketa


Chorus :

F#m            D            A             E
Demi cintaku , demi cintamu jangan biarku tersiksa
F#m              D               A            E
Hembus nafasku , hembus nafasmu adalah udara yang sama
F#m             D              A                E      D
Kerna cintaku , kerna cintamu sememangnya satu cinta, yeeaahhh

      A         E
Takkan terpisah
      F#m       D
Takkan terpisah


Verse 2:

A                 E
Andai ku termampu
                  F#m                  E
Leraikan semua kekusutan yang melanda percintaan kita 

A                 E
Mungkin ini semua
                      F#m                 E
Tetap menjadi satu pertanyaan slagi hati belum ada kepastian


Bridge :

F#m        D              A                  E
Uuuhh mengapa seharusnya kita masih bersengketa


Chorus :

F#m           D             A             E
Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku tersiksa
F#m             D               A            E
Hembus nafasku, hembus nafasmu adalah udara yang sama
F#m            D              A               E     D
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta eeaaa eehhhhhh

      A         E
Takkan terpisah
      F#m       D    E
Takkan terpisah aaaa eaahhh

    F#m       D   A   E
Demi cintakuuu
    F#m      D     A     E
Demi cintamu woahh yeahh heahh

Chorus :

F#m           D             A             E
Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku tersiksa
F#m             D               A            E
Hembus nafasku, hembus nafasmu adalah udara yang sama
F#m           D               A              E     D
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta aaaaa wooo

       A          E
Takkan terpisah
       F#m        D
Takkan terpisah

A                 E
Andainya kau tahu
                       F#m
Apa yang ada di dalam hatiku
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Black - Aku Rindu Sayang Kamu Chord

intro - E G#m A Am7 - B

E Emaj7 E7 A
Siang dan malamku kini menjadi satu Terasa sedihku bila tiada mu
Am7 E C#m F#m B
Apakah ini dinamakan cinta oh Menjadi aku yang punya

E Emaj7 E7 A
Apakah kau rasa sepertiku Rasa hari-hariku tak menentu
Am7 E C#m F#m B - A G#m F#m
Bagaikan lilitan terikat di jantungku Terasa sungguh

Chorus

E Emaj7 E7 C# F#m F#mmaj7 F#m7 B - G#m A A A B
Aku rindu sayang kamu Pada mu aku cinta kepadamu Sayang kamu


E Emaj7 E7 A
Dapatkah kau rasa sepertiku Rasa hari-hariku tak menentu
Am7 E C#m F#m B - A G#m F#m
Bagaikan lilitan terikat di jantungku Terasa sungguh

Repeat Chorus

E Emaj7 E7 C# F#m F#mmaj7 F#m7 B - C#
Aku rindu sayang kamu Pada mu aku cinta kepadamu Sayang kamu

F# F#maj7 F#7 D# G#m G#mmaj7 G#m7 C#
Aku rindu sayang kamu Pada mu aku cinta kepadamu Sayang kamu
SHARE SHARE SHARE

Sunday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Disagree - Please Chord

Verse
Am       C             G
I’m just a little boy, happy here alone
           Em                Am
playing with my toys till Daddy here comes home
              C             G
Daddy’s face looks mad I wish he didn’t have
            Em                    Am
to kick me in the ass and left me rolling down the stairs

Chorus

        C
Daddy Daddy please
            G
Daddy don’t hurt me
             Em
Don’t you see the wounds?
                  Am
Or do you like to see me bleed?


Verse
Am            C            G
My Mama came one day, I said Mama Mama please,
         Em               Am
Take Me far away, as far away from him
           C                 G
But Mama didn’t cry, She looks me in the eyes
              Em              Am
And hurt me up to down, didn’t stop until I cried;

Chorus

Am        C
Mama Mama please
            G
Mama don’t hurt me
             Em
Don’t you see the wounds?
                  Am
Or do you like to see me bleed?
C G     Em
Please I’m begging you please please please…
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Disagree - Scarecrow Adams Chord

Verse

D    G     A     B    C#
I want it I got it I lost it then I found it
D         G     A          B      C#
If you’re there then I guess I’ll see you when we get there
D          G          A         B      C#
So we engrave on our graves all the things we want to say
D        G         A         B      C#
Live and die I don’t know why I’ve got my head up high

Chorus

  D              Em
My life I feel like I should die I wonder why
 G            B          A
I had it all before I had it all that’s why we say
D              Em            G
I don’t want to go my life I feel like I should die I wonder why
 B            A
I had it all and that’s why we say
D Em G   B     A
Hey……...but I don’t want to go

Verse

D       G        A          B     C#
So we shift and we flied for a hundred miles to get here
D           G          A          B       C#
So why don’t you come round my way and help break this silence
D       G         A     B   C#
I don’t why I don’t know if I had it even if tried
D        G      A        B      C#
Live and die I don’t why I’ve got my head up high

Chorus

  D             Em
My life I feel like I should die I wonder why
 G            B         A
I had it all before I had it all that’s why we say
D               Em            G
I don’t want to go my life I feel like I should die I wonder why
 B             A
I had it all and that’s why we say
D Em G   B     A
Hey……...but I don’t want to go
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Disagree - Stay Chord

Verse

  C#                            A*
I’m leaving on a chain alone she waits for me
 C#                      A*
I live my life the way it’s meant to be
   B*      A**
So if it rides alone my friend
    B*                  A**
Then let all good things go to hate

Chorus

G#*        A**      B*
So please let my heart go
G#*     A**      B*
Please let all things flow
G#*    A**    G#*    A**
Look no further Ask no more dear
G#*      A**    B*  C# A*
You’re the pride of my life

Verse

C#                        A*
Alone today she waits for me to stay in bed so I could be with
   C#                        A*
The pride my life but I feel like I should die in bed so I could say this
B*              A**           B*            A**
Stay why don’t you stay with me girl stay why must it be this way
  G#*      A**      B*
So please let my heart go
G#*      A**     B*
please let all things flow
G#*    A**    G#*     A**
Look no further ask no more dear
G#*      A**     B* C# A*
You’re the pride of my life.
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Disagree - Gc Chord

Verse
G          C
Wreck my only mother,
G        C
Do I ever ask her,
G          C
I’ve got my table,

G          C
Can we ever go there,
G            C
I don’t wanna be scared,
G         D
I’ve got my table,
   C                  G
And I don’t wanna go there,

Chorus
 C      G
But now your gone girl
Verse
G          C
Wreck my only mother,
G        C
Do I ever ask her,
G          D
I’ve got my table,
   C                   G
And I don’t wanna go there,
Chorus
   C       G
But now your gone girl
  G
So ride on
C
Go slow
     C      G
Cause now I’m yours
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Disagree - Angles Orchestra Chord

Angel’s Orchestra
Verse
Am    F*        G
Black in white White in Black
      C           B*
That is why there’s no respect,
Am           F*            G
For the human race human faith
       C           B*
I cannot see that’s why I taste
Am         F*          G
The shed of tears it’s crystal clear,
       C            B*
I cannot face my mourning/morning fears
Am     F*          G
I cannot eat I cannot sleep
       C          B*
I cannot die that’s why I live
Chorus
Am     F*         G
Trusting was a part of me
         C         B*
But now it’s gone to say the least
Am     F*         G
Trusting was a part of you
         C            B*
But now it’s gone to wreck the view
Am  F*              G
Anna wants to buy some time
    C         B*
Anna wants to realize
Am     F*            G
Like the crow that wants to eat
               C          B*
He’ll (He) find some time to make his peace
Verse
Am         F*
In the field out there
          G
In the open air
    C        B*
Everybody lives in despair
Am      F*        G           C        B*
From the One from the least HE can’t help you no can we
Am        F*          G
So first you’ll crawl then you’ll fall
        C          B*
When you try to climb that wall
Am     F*        G
Believe in Him believe in me
         C       B*
Your time is up and I am (near)

At least I can’t do nothing but disagree
At least I can’t do nothing but disagree
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Disagree - Crumbs Chord

Verse

  G            Em            A*
Big world says he wants to see the light for once
   C          G
Well maybe if you try
      Em          A*
It’s so sad babe don’t look so sad
   C
I’ve got it wrong today

Pre-chorus
D       C
And if she doesn’t go your way
D       C               D     A*      C
Look up to blue skies and say hey’ It’s okay, It’s okay


Chorus
 G           Em            A*
Big world says he wants to see the light for once
   C          G
Well maybe if you try
      Em          A*
It’s so sad babe don’t look so sad
   C
I’ve got it wrong today

Pre-chorus
D       C
And if she doesn’t go your way
D       C               D     A*      C
Look up to blue skies and say hey’ It’s okay, It’s okay


Chorus
  G           Em           A*
Big world says he wants to see the light for once
   C          G
Well maybe if you try
      Em          A*
It’s so sad babe don’t look so sad
   C
I’ve got it wrong today

Backing Vocals
I’ve been wrong today
I’ve been wrong always
I’ve been wrong so won’t you come my way
I was wrong today
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Daus - Akhir Waktu Chord

Intro: C G A# Gm F G

C G
Bila aku menatap wajahmu
C F
Sungguh ku ingin mengenalimu
Dm G
Matamu bersinar bak mentari
Dm G
Sungguh ku ingin dirimu

C G
Bila kau senyum ku bahagia
C F
Dunia kelihatan lebih indah
Dm G
Kiranya kau menjadi milikku
Dm G
Sungguh ku ingin mencintaimu

(Chorus)
Am G C F Dm
Aku dengan dirinya akan bersama
G C
Hingga ke akhir waktu
Am G C A
Tuhan berikanku waktu
Dm G
Untuk dirinya
C
Yang Kucintai

Outro: G C Gm F Dm G Dm G
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Daus - Kenapa Chord

intro : Em D Am D 2x

Em D
Tubuhku menggeletar…
Am D
Di hati rasa berdebar
Em D Am D
Apabila kau muncul menjelma di depan mata
Em D Am D
Aku ketandusan kata kerana lidah rasa kelu
Em D Am D
Ku cuba tepis perasaan tapi hati menuntut

C G D
Apakah sudah masuk musim cinta?

G D Em D
Katakan kenapa kau buat malamku sukar untuk tidur
C G Am D
Menanti esok tiba untuk berjumpa
G D Em D
Katakan kenapa kau buat siangku asyik mengelamun
C G Am D
Kepingin untuk bersama denganmu
G
Katakan kenapa?

Am D
Ku jatuh hati padamu…
Em D Am D
Mataku tidak lekang tak jemu-jemu memandang
Em D Am D
Bak kata mereka ‘Yang terbaik dari ladang’
Em D Am D
Memberikan perasaan teruja yang menggoda jiwa
Em D Am D
Setabah mana hati akhirnya pasti mengalah
C G D
Apakah sudah masuk musim cinta?

G D Em D
Katakan kenapa kau buat malamku sukar untuk tidur
C G D
Menanti esok tiba untuk berjumpa
G D Em D
Katakan kenapa kau buat siangku asyik mengelamun
C G Am D
Kepingin untuk bersama denganmu
G
Katakan kenapa? (ulang)

C G Am D
Kepingin untuk bersama denganmu
G
Katakan kenapa?
SHARE SHARE SHARE

Saturday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Iamneeta - Jatuh Cinta Chord

Intro: A

A
Aku tak bisa menyedari
          D         A
kamu cinta aku..
F-F#m        A
tentang kamu
         D                  E
tak pernah kuhargai..

D            C#    
Kini aku jatuh cinta
         F#m      A
pada matamu yang terindah..
D                        E                    A
telah membuatku  dekat padamu



A
kini ku bisa menyedari
          D          A
erti cinta kamu..
F-F#m       A
tentang aku
            D                E
segalanya kau hargai..

D                       C#
kini aku jatuh cinta
              F#m
pada diri kamu
          A                     D
segenap hujung duniaku
E                       A
    ingin kau tahu

D                       C#
kini aku jatuh cinta
                      F#m
Semua tentang kamu
             A                     D
Sehingga hujung duniaku
E                       A
    ingin kau tahu

Solo: D  E   A  F#m  A  D  E  A


D                       C#
kini aku jatuh cinta
              F#m
pada diri kamu
          A                     D
segenap hujung duniaku
E                       A
    ingin kau tahu

D                       C#
kini aku jatuh cinta
                      F#m
Semua tentang kamu
             A                     D
Sehingga hujung duniaku
E                       A
         Jatuh cinta....

D   C#m-Bm-A




SHARE SHARE SHARE

Friday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

DJ Dave - Menjelang Hari Raya Chord

Intro: D Em C D G C B7 Em

Em C
Menjelang hari raya
Am B7
Berakhirnya puasa
B7
Bergema takbir senja
C B7
Menyambut syawal tiba

Em C
Suasana riang ria
Am B7
Terlihat sini sana
B7
Menyeri malam raya
C B7 Em
Terhias indah rupa

( korus )
E Am E
Oh… cantik berseri-seri
Am E
Tua dan muda berpakaian serba baru
Am E
Oh… sungguh meriahnya
Am C B7
Miskin kaya pun turut bergembira

Em C
Selamat hari raya
Am B7
Aidil fitri mulia
B7
Semoga berbahagia
C B7 Em
Hidup aman sentosa

( ulang dari mula )
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Dayang Nurfaizah - Di Pintu Syurga Chord

Intro: C Am D Dm E Am
G F E Am F Am

Dm E
Segalanya kaku
Am
Hati terus menangis
Dm G
Bila mengenangkan
C
Dirimu telah tiada

D Dm
Kau pergi tanpa pesan
E Am
Tinggal aku sendiri
D Dm
Menghitung hari
E Am
Tiada daya meneman sepi

Chorus:
A D Dm
Duhai kekasih hati
G C
Katakanlah padaku
Am Dm
Bahawa semua ini
G C
Hanya igauan mimpi

A Dm
Aku tak sanggup kasih
E Am
Kehilangan dirimu
Dm E
Walau sedetik rindu mencengkam
Am
Terasa pedih

Solo: Dm G C Dm E Am

Ulang korus

Dm E
Doaku kasih kita bersua
Am
Di pintu syurga
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Diandra Arjunaidi - Angkasa Chord

Intro: A D x3 C#m D E

Bm E
Jika ku tuliskan
A F#m Bm
sepucuk surat cinta oh bagimu
E C#m F#m
mungkinkah ia mampu

Bm E
mengubah fikiranmu
C#m F#m
tentang diriku yang sayang
Bm C#m D
menanti ketibanya hari

D
ke angkasa
E
dan kembali
C#m F#m
ku tetap berada disisi
D E
cinta kita bagaikan fantasi
C#m F#m
kau lah yang ku miliki
Bm E
kau lah yang ku mencari
C#m A
selama-lamanya

A D C#m D

Bm E
walaupun kita dua insan
C#m F#m Bm
yang tak pernah memahami
E C#m F#m Bm
diri kita yang berlainan alam
E C#m F#m
tapi takdir kita bertemu
Bm C#m D
dan ku tak akan lepaskan
Bm
perasaan ini

D E C#m
dan sayang mungkin kita
F#m Bm E
tak harus kekal begini
G E C#m
dan sayang kita harus
F#m Bm
menempuhi realiti
C#m Dm
realiti..realiti..
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Dafi Feat Gita Gutawa - Dua Hati Menjadi Satu Chord

[intro] A Bm E 2x
A        Bm    E
Na na na na na na
A        Bm    E
Na na na na na na

A       Bm    E
Sejak melihatmu
A             Bm   E
Ku jatuh hati padamu
A       Bm    E
Saat mengenalmu
A          Bm    E
Semakin kuingin kamu

  F#m     Bm      F#m   D
Maukah engkau menemani aku

[chorus]
A  C#m D  E
Hariku indah
A     C#m    D    E
Dua hati kan bersatu
A  C#m D  E
Hariku indah
F#m     C#m       D   E
Dua langkah menjadi satu
A  C#m D        C#m F#m  
Andai aku dan kamu
   Bm    E   A
Bersama selalu

A        Bm    E
Na na na na na na
A        Bm    E
Na na na na na na

A       Bm    E
Saat kau menatapku
A       Bm    E
Aku jadi salah tingkah
A       Bm    E
Kau genggam tanganku
A       Bm    E
Berdebar debar jantungkku

  F#m     Bm      F#m   D
Maukah engkau menemani aku

[chorus]
A  C#m D  E
Hariku indah
A     C#m    D    E
Dua hati kan bersatu
A  C#m D  E
Hariku indah
F#m     C#m       D   E
Dua langkah menjadi satu
A  C#m D        C#m F#m  
Andai aku dan kamu
   Bm    E   A
Bersama selalu

A        Bm    E
Na na na na na na
A        Bm    E
Na na na na na na

Bm           F#m
Dan bila kau tak ada
Bm            F#m
Mengapaku memikirkanmu
Bm        F#m
Apakah engkau juga
D           E
Memikirkan aku
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Dafi - Bila Terasa Rindu Chord

Intro Dm Em F G

C Am Dm G
Apa agaknya khabarmu di sana?
Dm G C C7
Di sini ku sedang dibelenggu rindu
F G Em Am
Beginikah rasa seksa perpisahan
Dm G
Sungguh anehnya hidup berasingan

C Am Dm G
Hati terasa bagai tertinggal di situ
Dm G C C7
Meskipun tubuh dah jauh beribu batu
F G Em Am
Sesaat seperti setahun lamanya
Dm G
Semasa kau tiada apa yang terdaya...

Chorus

C G Am Em
Bila terasa rindu ku sebut namamu
F C Dm G
Dengan harapan kau akan muncul dalam tidur
C G Am Em
Bila terasa rindu ku bayang wajahmu
F C Dm G
dalam angan dan barulah ku terasa bagai disembuh

C G F Em Dm G

C Am Dm G
Jauh sekali hidup di sini berbeza
Dm G C C7
Beribu kali lagi ku selesa di sana
F G Em Am
Tak sabar menantikan detik kepulangan
Dm G
Namun hingga itu apa yang termampu...

Chorus

Ab Bb Gm Cm Fm Bb Eb
Terlintas di fikiran untuk meminggirkan saja semua pencarian di sini
Ab Bb Gm Cm Fm G
Tetapi ini sebahagian dari pengorbanan bekalan andainya hari sukar mencabar

C Am Dm G Em Am F G

Chorus

Outro = F Em Dm C
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Duta Feat Baizura Kahar - Cinta Antara Kita Chord

intro - C F G Am x2 F Fm

Duta:
C            F       C      G        Am     F        C        G
sejak dari dulu ku menyintaimu kau tahu begitu namun kau berpura
     C       F          C       G       Am       F       C       G
ku masih teringat kau peluk diriku yg telah membuat ku menyintai mu

  F     Fm     Em   Am    Dm     G       C - C7    
sudah berapa lama diriku ini tak bertemu mu
    F      Fm    Em      Am      Dm                     G
mungkin ku harap jua kau merindu ku sebagaimanaku rinduimu

Duta:
G         F       Fm        Em          Am        Dm
cinta antara kita tiada penghalangnya walau akhir usia
   G          C       C7      F           Fm        Em   Am
ku menyinta dirimu ku hanya menunggu mu menyata kau cintaku
       Dm         G          C
ku kan berjanji menyintamu sayang….

F G C C/B Am - F Fm

Baizura Kahar:
    G          C       G      D     Em       C      G      D
setelah kau pergi jauh dari sisi tiada ku cinta selain dirimu
    G         C     G        D        Em        C     G        D
ku ingin bersama dgnmu selamanya walaupun sehingga ke akhir nyawa

    C       Cm        Bm    Em       Am   D      G - G7
mungkin kau tak mengerti maksud ku dulu pada dirimu
  C    Cm        Bm   Em    Am                      D
kiniku kan menyinta dirimu itu sehingga ke akhir waktu

Baizura Kahar:Guitar Chords
D         C       Cm        Bm          Em        Am
cinta antara kita tiada penghalangnya walau akhir usia
   D           G       G7      C           Cm        Bm   Em
ku menyintai dirimu ku hanya menunggu mu menyata kau cintaku
       Am         D          G
ku kan berjanji menyintamu sayang….

C D C D
Cm Bm A D - G

Duta:
  C     Cm     Bm         Am             G - G7
sudah berapa lama diriku ini tak bertemu mu

Baizura Kahar:
    C      Cm      Bm            Am                    D
mungkin ku harap jua kau merindu ku sebagaimanaku rindumu

Duta:

D         C       Cm        Bm          Em        Am      D          G  
cinta antara kita tiada penghalangnya walau akhir usia ku menyinta dirimu ku

Baizura Kahar:
G7      C           Cm        Bm   Em        Am         D          G
hanya menunggu mu menyata kau cintaku ku kan berjanji menyintamu sayang

Duta and Baizura Kahar:

G7        C       Cm        Bm          Em        Am      D          G
cinta antara kita tiada penghalangnya walau akhir usia ku menyintai dirimu
G7         C           Cm        Bm   Em        Am         D          G
ku hanya menunggu mu menyata kau cintaku ku kan berjanji menyintamu sayang
       Am         Cm    D    G   - G/F# Em D C Cm - G
ku kan berjanji menyintamu sayang
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Drama Band - Babak Kedua Chord

Intro: Dm C# A# Em G Em
Dm C C#m A#m Em Am A

Dm C
Saat pertama kau berkata
Bb A Am
Ini satu satunya tempat aku
Dm C
Satu pun tidakku percaya
Bb A Am
Ku tahu segalanya sementara

G
Tembok yang kau bina
F#m F
takkan pernah mampu mengurung
Em
Selamanya aku disini
G
Tembok yang kau bina
Bb
takkan pernah mampu mengurung

*
C F
Bebaskan aku
F C
Lepaskanlah
Dm F Bb
Takkan terperangkap selamanya
C Bb
Tempat aku disana
C
Lihat saja
Dm Bb
Tunggu saja
C Gm
Tiba masanya

Dm C
Setiap kata sampah kau lempar
Bb
Aku telan selamba,
A Am
senyum saja
Dm C
Satu pun tidakku percaya
Bb E
Ku tahu segalanya
A Am
sementara

G
Tembok yang kau bina
F#m F
takkan pernah mampu mengurung
Em
Selamanya aku disini
G
Tembok yang kau bina
Bb
takkan pernah mampu mengurung

( Ulang korus * x2 )

C
Lihat saja
Dm Bb
Tunggu saja
C Gm
Tiba masanya . .aaaaaaaa
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Drama Band - Cerita Dia Chord

Intro: C F G E F G C

C
Sempurna…
Em
Cerita yang tak sempurna
F
Apakah alasannya
Fm
Siapakah di hatinya…

C
Bahasaku…
Em
Mungkin tidak seindah
F
Lafaz kata pujangga
G
Namun ku bersumpah…

F
Rela ku tunggu
G                 G#
Jawapanmu…
E
Masihkah aku ada
Am F
Di hatimu…saat ini

F G G#
Biar tubuhku kan terpaku
E
Biar jasadku
Am
Tak bernyawa lagi…
F
Sampai nanti..
Fm.
Ooo…ooo..ooo

Solo: C F G E F G C

F
Rela ku tunggu
G                  G#
jawapanmu…
E
Masihkah aku ada
Am F
Di hatimu…Saat ini

F G
Biar tubuhku kan terpaku
G# E
Biar jasadku…
Am
Tak bernyawa lagi…

G# E
Masihkah aku ada
Am F
Dihatimu…saat ini
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Drama Band - Babak Pertama Chord

Intro: G Am F A# C D (x2)
         D C Am A# Am G (x2)

  F      G       Am    G               F
Babak pertama bermula saat ku terlihat mu
  F     G        Am      G           F
Waktu seakan terhenti terpinga mencari

  F          G              Am             F
Rasa yang takkan terungkap tak pernah ku alami
 F    G       Am
Cuba aku mengerti

(Chorus)
  F                   G
Teruja aku mengejar mu
  Em               Am
Bermimpi memiliki mu
F       G           Em            Am
Tanpa perlu ku endahkan dunia, dunia
F                      G
Biarkan ku terus berlari
Em              Am
Cuba merajai mimpi
F          G      Em             Am
Tiap bayang mu akan ku jejaki nanti
F G Em Am
Oh...
F        G         Am     G              F
Takkan ku menemui lagi walau gelapnya hari
F          G           Am        G
Ku yakin akan temui semuanya di sini

  F         G        Am    G             F
Walau ke mana kau pergi tetap akan ku cari
F     G           Am
Ku tak akan berhenti

(ulang Chorus)

Oh...

(ulang Chorus)

Oh...
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Dinamik - Biar Putih Tulang Chord

Dm                 C                Dm
Langkah terhenti degup jantung berderai
Dm              C            Dm
Terus menanti seribu tahun lagi
 
Gm       C            F       Dm
Rela aku begini dalam suasana yang sepi
Gm          C             A             Dm
Walaupun tersembunyi di malam gelap gelita

Dm                C               Dm
Mendung hadiri bumbung telah ku bina
Dm            C               Dm
Yakin dirik tahu engkau menjelma

Gm         C            F          Dm
Terbakar dalam hujan mustahil bagi diriku
Gm           C              A           Dm
Banjir dalam kemarau takdir yang akan memastikan
 
Dm       Gm      A                Dm
Hajat di hatiku ingin mencapai bintang
  A           Dm    A             Dm
Biar beribu batu, daya aku tak mampu

Dm          Gm
Patah pujangga
             Dm                   Bb
biar putih tulang, jangan putih mata
        A
dan kecewa
Dm         Gm                  Dm
Biar pun hilang, ke mana pun jua
              Bb              A
namun semangatku tetap bersamamu
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Dinamik - Dilema Rindu Chord

Am                   Dm
Di sepi ini aku mencari
 G          C
Sinar matamu
   F                       E
Lama ku tunggu tidak ku temu


Am                 Dm
Ku ayunkan buaian cinta
  G         C
Di pohon duka
       F           E      Am
Berguguran keindahan kernamu


C             G    Dm       Am
Akan kusimpulkan tangis ini
C             G     F        E
Memaut harapan yang tenggelam


Am               Dm
Airmata berguguran
G              C
Menyapa penantian
F              E
Yang kecundangan


Am                Dm
Cinta ku kau persiakan
G              C
Tiada arah haluan
 F            E
Terbiar sayang


C             G      Dm     Am
Akan kusimpulkan tangis ini
C             G        F     E
Memaut harapan yang tenggelam


Am               Dm
Airmata berguguran
G              C
Menyapa penantian
F              E
Yang kecundangan


Am               Dm
Menjelmalah wahai sayang
G              C
Biar pun sekilas pandang
 F         E
Oh di mataku


Am               Dm
Di dalam keresahan ini
G              C
Inginku mengadu rindu
F              E
Apalah Dayaku
SHARE SHARE SHARE

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Dinamik - Antara Gadis Chord

Intro
*(ulang 2X)
Am / D /  G / C
Am /  B / Em / Em

Verse
    Em               Am
Antara gadis yang ku temui
      D             G
Kau saja kini dalam renungan
        C             Am
Mungkin kerana dengan senyuman
   C         B
Terpegun diriku ...

Em               Am
Ketika bayu mencium pipi
    D           G
Suria pula terasa hati
    C                Am
Kerana dikau sungguh rupawan
   B         Em
Terpaku diriku ...

Chorus
       B             Em
Mengapakah kau melangkah pergi
       B            Em
Ketika ku masih perlu
        B          Em
Menatap wajahmu kali akhir
           B           Em
Dan lantas menyelam rindu

Interlude
       Am   D            G     C
Antara bebunga yang menyeri hidup
Am     B    Em
Kau jadi ratu
       Am   D            G     C
Antara delima yang menyinar lama
Am     B    Em
Kau berkilauan ...

Gitar solo
*(bagi gitar solo setiap kord/note antara "/ /" adalah 4/4, bukan 2/4)
Em / Am / D / G /
C / Am / F# / B /
Em / Am / D / G /
C / Am / B / Em / Em //

*Ulang Chorus dan Interlude berulang-kali hingga fade-out
SHARE SHARE SHARE