Cerita Pasal KL Gangster 2 (alasan untuk menjadi gangster) | Killjols Cerita Pasal KL Gangster 2 (alasan untuk menjadi gangster) | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Saturday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

Cerita Pasal KL Gangster 2 (alasan untuk menjadi gangster)



entry aku nak bercerita tentang KL Gangster 2 yang aku baru tgk minggu lepas (jgn tanye kenape aku tgk awal sgt...heheheheeh) ....

ok cerita nya...bagi aku ada tiga cerita berbeza pada awalnya dan akhir nya sume jadi satu cerita...haha apa aku merepek ni....krisis nya tailong nak rampas tempat king ...n dorang pun gaduh je la....n xde kene mengene pun ngan malek ni n apatah lagi pada jai...kalau korang jadi jai or malek pun korang peduli apa kalau ada gangster2 nak berebut kawasan kan....so krisis kedua lak si jai ni nak cari duit lebih atas alasan nak bayar hutang bapak dia....n dia wat jalan mudah pinjam duit ahlong a.k.a dragon yg jadi budak bawah tailong untuk jual dadah ...n then dia relek je pinjam duit orang pastu tak reti nak bayar pastu terpaksa la konon jadi gangster bawah dragon...n dari alasan nak bayar duit hutang bapak dia ...tiba tukar motif hidup dia nak jadi kaya dan nak jadi taiko.....krisis ketiga bila malek dapat tau mak dia ada cancer dan untuk teruskan hidup perlu ada 250 ribu untuk pembedahan....dan malek yg dikatakan harapan keluarga dan kira abang yang leh diharapkan la katanya...terus nekad jadi abang besar ...motif nak dapat 250 ribu....untuk pembedahan mak dia....xde plak cari inisiatif lain ke...mintak bantuan 1malaysia ke....terus jadi gangster...

persoalannya disini kenapa perlu end up semua kene jadi gangster? adakah hidup di KL perlu jadi gangster baru leh hidup?....dari motif kene bayar hutang bapak dia...then tiba2 dia ada idea nak wat perniagaan iaitu menjual dadah n then kene pinjam duit ahlong tuk modal jual dadah...pastu tak reti nak bayar hutang....akhirnya join gangterism dengan alasan nak hidup senang....

yang satu lagi ..lagi senang....tiba2 perlukan 250 ribu tuk pembedahan mak dia....terus jadi gangster...x cuba wat bende lain dlu....solusi nya terus join jadi gangster....pastu yang pelik nya bila dah jadi gangster x reti plak jaga family sendiri....sampai senang sangat adik n mak dia kene culik n kene pukul ngan gangster lain...padahal adik ngan mak dia elok je duk umah x kuar mane2 pun...dia jadi gangster kat luar jaga orang2 dia ...family dia kat rumah di biarkan...kata abang besar...

hahaha ...ni la antara perkara2 yang aku terfikir....bila tgk filem ni....tp aku tau nama pun drama so cerita perlulah berdrama....n aku harap cerita ni x effect pemikiran budak2 skolah or sape2 je...n xnak la bila sorang2 tu jadi gangster tembak orang sume...n biler ditanya...asal ko wat sume ni? dia akan bagi alasan...aku nak bayar hutang bapak aku....or mak aku perlukan duit tuk pembedahan....byk lagi cara...

ape2 pun...cerita ni mmg gempak dari segi fighting n lakonan nya....tahniah pada pelakon2 dan pengarah.....thumbs up!




Like this post :



Killjols Blog

Blogger , Guitar Chord Collection , Lyric Collection , Lyric video maker ,

No comments :

Post a Comment