The Billionaire Thai Movie (subtittle) | Killjols The Billionaire Thai Movie (subtittle) | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Wednesday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

The Billionaire Thai Movie (subtittle)

Dua hari lepas aku bangun tidur...pastu aku turun bawah pergi ruang tamu aku terjumpa la satu buku kecik...nampak cam buku iklan-iklan biasa...aku pun selak la tgk ...kepala pun tengah pening2 lagi...yela baru bangun tidur...aku selak muka surat pertama aku nampak tajuk "chapter 1: easy money - hard money" ...buku ape ni...aku baca balik tajuk depan dia..."TOB Story" pastu ada cop logo tao kae noi ...rumpai laut yang abang aku suka makan tu...aku pun baca la skali imbas...pasal kisah hidup owner dia la ni...macam menarik...aku pun malas nak baca...so aku naik atas letak je la atas meja aku....



pastu tadi aku baru abis first paper aku tuk final exam...aku ternampak la balik buku tu tersidai atas meja aku...aku pun baca la skit...panjangnye...malas gila aku nak baca...hahaha...aku pun tah camner aku search je la nama dia kat google ni....tgh2 mencari link...aku baca2 skit....rupanya ada movie pasal si tob ni ...and movie ni femes kat thailand (baru tau orang thailand rupanya haha) ...tajuk movie tu THE BILLIONAIRE (baru tau dia billionaire rupanya haha lagi) ...and then aku search la download link tuk movie tu...agak susah jgak nak cari...last2 terjumpa kat youtube ada orang upload...siap subtittle ...tapi subtittle indon la...
aku macam malas nak tgk...tp aku play jgak la...niat nak tgk skali imbas je....skali sampai abis daa...dua jam aku tgk movie ni....mmg memberi inspirasi jgak la citer dia...kisah hidup dia...

and summary nye tob ni skang umur 26 tahun dan dah jadi seorang jutawan....mula meniaga jual item game online je...then cuba meniaga jual kacang kat mall tp gagal...pastu tiba2 dapat idea jual rumpai laut....tapi masih tak mampu nak bayar hutang bapak dia yang berjuta ribat tu...dan tiba2 dia dapat idea tuk letak produk dia kat 7-eleven ....dan di situ lah bermula kejayaan dia.... tapi nak dapat kan kerjasama dengan 7e bukan senang... sampai berdarah hidung dia...menangis ...merangkak...suma la.... sume nye bermula ketika umur dia 19 tahun....tabik spring kat mamat thai ni...

nah movie tu ...sape nak tgk...



"What makes me luckier than other 
people at my age is that i knew 
what i wanted to be when i was 18,
and i did it right way"

"People once i asked me about the formula of my success
here my answer
1. find your own "Uncle Tuang"
2. DONT GIVE UP "

-TOB-


Like this post :



Killjols Blog

Blogger , Guitar Chord Collection , Lyric Collection , Lyric video maker ,

No comments :

Post a Comment