2013 (forgive but not forget) | Killjols 2013 (forgive but not forget) | Killjols
Get Update Everyday Like Our FB Pages

Wednesday

HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA
Chord List: # | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z : TOP 10

2013 (forgive but not forget)


NOTA :Jatuh bangun aku dalam setahun
tak terkira rasa nya perit akan jari yang mengira ..
deru dendam mengajar akan rasa kasih sayang antara manusia,
dan tentang hati yang sentiasa berbolak balik sifatnya..
dalam terang mencari yang haq..akan zarah-zarah rahsia
ciptaan tuhan yang tak tergambar dengan panca indera
mau pun dalam zahir atau bathin yang langsung
tak tercapai akal untuk melihat dan memikirkan nya..
dalam setahun itu juga masa mengajar aku tentang
budi, budi yg memberi sentiasa mengharap pembalasan.
orang berbudi kita berbahasa , orang memberi kita merasa.
bertapa sakit nya pengharapan bila kita meminta budi itu
di hargai..jadi aku belajar untuk ikhlas dalam apa jua yang
kerana keihklasan dalam pemberian sebenarnya di balas
dengan ketenangan..dan ketenangan jiwa tiada manusia
yang dapat memberi nya dengan izin tuhan...dan biar lah
rasa memberi itu memberi keseronokan dan kepuasan...

begitu juga akan hati yang disakiti..aku belajar untuk menerima..
menerima akan apa yang aku dapat...mungkin aku layak untuk
disakiti atau aku di ajar untuk menerima kesakitan yang di beri
sebagai satu pengalaman untuk yang akan datang...kerana ada
manusia yang mencari kebahagian diatas penderitaan seseorang..
dan orang seperti ini tidak akan mendapat kebahagiaan melainkan
dia mencari seseorang untuk di sakiti...malang sungguh hati mereka
mendapat tuan yang mengajar hati nya untuk menjalani hidup yang
tertekan...jadi aku belajar dari mereka supaya tidak menjadi seperti
mereka...

aku juga sedang belajar untuk memaafkan ...tiada cara lain untuk
mendapat ketenangan melainkan dengan memaafkan...walau
ia langsung tidak berhak untuk dimaafkan....tetapi aku belajar
juga memaafkan kerana salah satu cara menyelesaikan
perkara yang sukar untuk diselesai kan adalah dengan memaafkan...
dan berdoa agar ada yang memahami...dan merasai...tapi aku
takkan melupakan nya..kerana aku punya memori...dalam
cakera otak ku yang sukar untuk dipadam atau "di-format kembali"


Like this post :



Killjols Blog

Blogger , Guitar Chord Collection , Lyric Collection , Lyric video maker ,

No comments :

Post a Comment